نماز عامل اصلی مقاومت در برابر دشمن است

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: نماز پشتوانه انسان و موجب بصیرت وی می‌شود، تشخیص حق و باطل از طریق نماز بوده و این فریضه الهی عامل اصلی مقاومت است، هم‌چنان‌که نماز رمز ایستادگی در برابر شیطان، هوای نفس و دشمن است.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۲۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی  امروز در اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دستور دین اسلام نماز است، اظهار کرد: این فریضه الهی دو خاصیت مهم دارد؛ نخست اینکه عامل محرک و تقویت‌کننده رشد و تعالی انسان بوده، دیگر اینکه و برطرف‌کننده آفات و موانع است.

وی خاطرنشان کرد: نماز نردبان ترقی است و به انسان این قدرت را می‌بخشد که راه کمال را یکی پس از دیگری طی و در صراط مستقیم قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نماز را تعهدآور و مسئولیت‌آفرین خواند و افزود: نماز پشتوانه انسان و موجب بصیرت وی می‌شود، تشخیص حق و باطل از طریق نماز بوده و این فریضه الهی عامل اصلی مقاومت است، هم‌چنان‌که نماز رمز ایستادگی در برابر شیطان، هوای نفس و دشمن است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه بایستی از ظرفیت‌های نماز در تمام ابعاد زندگی استفاده کرد، گفت: تربیت فرزندان از جمله این ابعاد است، فضای خانه را باید با نماز معطر کرد، اگر والدین نمازخوان باشند بدون شک این موضوع بر تربیت فرزندان مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات علمی و همچنین نظم و اداره جامعه می‌توان از ظرفیت نماز استفاده نمود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نماز را از جمله عوامل دارای انگیزه درونی عنوان و تصریح کرد: بایستی نماز را تنها برای خدا به‌پا داریم، آن زمان است که قدرت خدا برتر می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه فرهنگ نماز و اقامه آن در جامعه بایستی یک اصل تلقی شود، افزود:  همه در این زمینه مسؤول هستند اما وظیفه عده‌ای در این بیشتر است.

وی اظهار داشت: نخست والدین این وظیفه خطیر را برعهده دارند، ضمن اینکه ستاد اقامه نماز تنها به امر مدیریت و اداره کردن بسنده نکند بلکه در امر تعلیم نماز، تهیه کلیپ‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به نماز بایستی تلاشی مضاعف داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر توجه بیشتر ستاد اقامه نماز به جنبه‌های نرم‌افزاری آموزش این فریضه الهی تأکید و خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز به کار نرم‌افزاری بپردازد و در نمایشگاه‌های مختلف برنامه‌های ارزان را در اختیار نمازگزاران قرار دهند.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: نهادهایی همچون آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها که با نوجوان و جوان سر و کار دارند نیازمند کوشش بیشتری در راستای ترغیب این قشر از جامعه به اقامه نماز هستند.

وی یادآور شد: در این میان نبایستی با انجام برخی برنامه‌ها دل‌زدگی نسبت به نماز ایجاد کرد و حق آن را ضایع تضییع نمود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مدیران دستگاه‌های اجرایی را دیگر عامل مؤثر در جذب جوانان به انجام این فریضه الهی برشمرد و افزود: همچنان که نظم اداره بر عهده مدیر بوده، شایسته است وی در برابر نماز نیز این احساس مسئولیت را داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات