جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

کارکردهای فراموش شده مساجد احیا شود/ لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در مساجد

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: کنار کارکردهای عبادی مسجد، کارکردهای اجتماعی نیز باید وجود داشته باشد حضور اقشار نیز در مساجد ضروری است و شناسنامه‌دار کردن مسجد می‌تواند بخشی از این مشکلات ما را رفع کند.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۸۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار حبیب‌الله توکلی شامگاه یکشنبه در نخستین دوره توانمندسازی ارکان مساجد در استان لرستان که در مرکز دوره‌های عقیدتی بصیرتی سپاه استان برگزار شد اظهار داشت: امروزه آمار آنچه در جمهوری اسلامی به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی می‌شناسیم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و بخش عمده‌ای از دلایل آن این است که از مساجد دور می‌شویم.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد محل تربیت انسان‌های سالم است، افزود: در جمهوری اسلامی امکانات و توان ما ازنظر فناوری و تکنولوژی در حدی نیست که بتوانیم با همه تحریم‌ها مقابله کنیم پس مسجد مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کانون فرهنگی است که می‌تواند با بخش عمده‌ای از آسیب‌هایی که امروزه با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کنیم مقابله کند.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکیدبراینکه در لرستان مسجد فراوان است، عنوان کرد: امروزه به کارکرد عبادی مسجد توجه داریم درحالی‌که درگذشته مسجد سنگر بود و کارکردهای زیادی داشت.

 

وی گفت: در سازمان بسیج به این نتیجه رسیدند با طرح مسجد محوری ما را به اول انقلاب بازگرداند و سهم لرستان در بحث مسجد محوری در طرح شهید بهنام محمدی ۷۲ مسجد و مدرسه است؛ متولی این طرح‌ها ما و شما هستیم مهم‌ترین طرحی که در بسیج وجود دارد همین طرح مسجد محوری است که بناست رویکردهای مسجد را به مسجد بازگردانیم و مردم را با مسجد آشتی دهیم.

 

 توکلی عنوان کرد: مهم‌ترین رکن جذب نیرو در مسجد و رونق مسجد امام جماعت است و مساجد پرزرق‌وبرق در استان کم نیستند، اما متأسفانه اگر برنامه‌ای داشته باشند برنامه انقلابی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد می‌تواند نیروی انقلابی تربیت کند خاطرنشان کرد: عمده طرح‌های بسیج به سمت خدمات‌رسانی رفته چراکه مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصاد قابل‌مشاهده است.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بابیان اینکه انتظار می‌رود به‌عنوان ظرفیت بسیج در دفاع از انقلاب اسلامی کوتاه نیاییم، گفت: در کنار کارکردهای عبادی مسجد، کارکردهای اجتماعی نیز باید وجود داشته باشد حضور اقشار نیز در مساجد ضروری است و شناسنامه‌دار کردن مسجد می‌تواند بخشی از این مشکلات ما را رفع کند.

 

 وی عنوان کرد: با توجه به هجمه‌ای که برای جوانان کشور ما امروز اتفاق افتاده، بیشترین نقش و سهم و مسئولیت را باید به جوانان داد و آن‌ها را به مسجد کشاند تا از آسیب‌هایی موجود جلوگیری کرد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات