مدیر رسانه و روابط عمومی سازمان بسیج مساجد و محلات:

لزوم ترویج گفتمان مسجد محوری

مدیر رسانه و روابط عمومی سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: گفتمان مسجد محوری در سال‌های گذشته تبیین شد و در این سال‌ به دنبال ترویج آن هستیم؛ گروه جهادی ارزشمند است که از دل مسجد بیرون آید و محل و پایگاه بتواند نقش‌آفرینی کند.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۸۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدحسن شیرازی شامگاه یکشنبه در نخستین دوره توانمندسازی ارکان مساجد در استان لرستان که در مرکز دوره‌های عقیدتی بصیرتی سپاه استان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث مسجد محوری در سازمان بسیج اظهار داشت: برای راه‌اندازی بسیج مسجد محوری از ایده‌های حضرت امام خمینی بوده؛ اساس دین مبین اسلام نیز بحث مسجد بود چراکه محل تمام اعمال نیک می‌تواند مسجد باشد و همین رویکرد را در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز می‌توان دید.

 

وی با اشاره به کمرنگ شدن موضوع مسجد محوری در چندین سال گذشته افزود: چند سالی بود در این زمینه قفل‌شده بودیم اما در این دو سال گذشته در حد شعار و مقداری در حد عملیاتی بحث مسجد محوری پررنگ‌تر شد.

 

 مدیر رسانه و روابط عمومی سازمان بسیج مساجد و محلات گفت: مهم‌ترین بحثی که درزمینهٔ مسجد محوری برای پایگاه‌های مقاومت بسیج داریم این است که پایگاه مقاومت بسیج بنا نیست متولی مسجد باشد بلکه بناست پایگاه مقاومت و مسجد از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند و برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی هم‌پیمان شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم عنوان کرد: با رویکرد جدید انتظار می‌رود پایگاه‌ها رنگ و بوی قدیم و کم‌کم فعالیت‌ها رنگ و بوی مسجدی بیشتری بگیرد.

 

شیرازی با اشاره به اینکه وجود پایگاهها در مساجد  به‌عنوان سیاست اصلی و اساسی بنیان‌گذار بسیج بوده عنوان کرد: گفتمان مسجد محوری در سال‌های گذشته تبیین شد و در این سال‌ به دنبال ترویج آن هستیم؛ گروه جهادی ارزشمند است که از دل مسجد بیرون آید و محل و پایگاه بتواند نقش‌آفرینی کند.

 

مدیر رسانه و روابط عمومی سازمان بسیج مساجد و محلات عنوان کرد: ارتباط بین پایگاه و مسجد و منفعت آن برای مردم باید مشخص باشد و انتظار داریم مسجد و بسیج باهم بتوانند برای محلات ارائه خدمات داشته باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات