درقالب پروژه اقتصادمقاومتی صورت می‌گیرد

اتمام 263 طرح نیمه تمام صنعتی در استان تهران

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از هدف گذاری برای اتمام 263 طرح نیمه تمام صنعتی در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۸۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز، محمد رسول محمدیان با اعلام این خبر افزود: در سال 97 بر مبنای اطلاعات سامانه بهین یاب، 263 طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد شناسایی شده و چنانچه اهتمام لازم ازسوی دیگر دستگاههای همکار نظیر نظام بانکی صورت پذیرد به بهره برداری رسیدن این طرح ها تا پایان سال جاری قابل اجرا خواهد بود.

محمدیان با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال های 95 و 96 بیان کرد: در دو سال گذشته استان تهران بهترین عملکرد را در حوزه اتمام طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در میان سایر استان های کشور داشته است؛ به طوری که در این سال ها از هدف گذاری ها عبور کرده و طرح های نیمه تمامی که به بهره برداری رسیده بودند، بیش از تعداد هدف گذاری ها بود و البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که غالب این طرح ها از محل آورده سرمایه گذاران به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری به دلیل شرایط اقتصادی و بازگشت تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، در پیشرفت طرح های نیمه تمام نسبت به سال های گذشته کمی با کندی مواجه هستیم اما هم اکنون و با ثبات شرایط اقتصادی بسته به ماههای ابتدای سال، فرآیند اتمام طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد شتاب گرفته است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار امیدواری کرد: پیش بینی می کنیم که این کسری زمانی جبران شود و تا پایان سال جاری رشد خوبی در اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی داشته باشیم.

محمدیان با گله از عملکرد سیستم بانکی تصریح کرد: از سال های گذشته تا کنون در حوزه تامین اعتبارات خصوصا برای طرح های نیمه تمام از محل منابع بانکی، با کمترین حمایت از سوی بانک ها مواجه بوده ایم؛ به طوری که در این سال ها کمتر از 5 درصد ازطرح های واحدهای صنعتی دردست اجرا توانسته اند از منابع بانکی برای اتمام طرح های خود استفاده کنند.

او تاکید کرد: عدم همکاری و تعیین ضوابط دشوار ارایه تسهیلات از سوی بانک ها، منجر به بی رقبتی سرمایه گذاران نسبت به دریافت تسهیلات تولید شده است و ادامه این روند باعث کاهش رشد پیشرفت فیزیکی طرح های نیمه تمام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار