خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

فسادستیزی و مطالبه عدالت با وحدت حوزه و دانشگاه دنبال شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در همایش حوزه و وحدت دانشگاه آزاد اسلامی مرند، خواستار نقش آفرینی دانشگاه ها در گفتمان انقلابی شد و گفت: رسالت تبیین و آگاه سازی جامعه، فسادستیزی و مطالبه عدالت، میدان داری در جنبش نرم افزاری باید در سایه وحدت حوزه و دانشگاه دنبال شود.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۵۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت السلام سید محمدعلی آل هاشم افزود: استقلال و پیشرفت های علمی و معنوی کشور با وحدت حوزه و دانشگاه ممکن شدنی است و برکات و دستاوردهای آن ابتکار عمل را برای مقابله با توطئه های دشمنان به دست نیروهای ارزشی و انقلابی حوزه و دانشگاه می دهد.

وی با بیان اینکه حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه ها از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می شود و نیازمند توجه به الزامات آن است که می تواند زمینه ساز فعالیت های موثر و هموارسازی وحدت حوزه و دانشگاه باشد.
حجت الاسلام آل هاشم اظهارداشت: یکی از الزمات وحدت حوزه و دانشگاه، تبادل و ترکیب و تکمیل روش های علمی حوزه و دانشگاه است که باید از تجربیات یکدیگر در این زمینه استفاده کنند.
رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی بر ارتباط مستمر روحانیون با دانشگاه تاکید کرد و گفت: حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه ها یکی دیگر از الزامات تحقق وحدت این دو نهاد است که باید گسترش پیدا کند چرا که ارتباط موثر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه باید در حد ضرورت حفظ شود.
حجت الاسلام  آل هاشم همچنین ترویج ارزش های معنوی و دینی در دانشگاه ها را از دیگر الزامات این مهم دانست و ادامه داد: فضای دانشگاه های ما باید فضای اسلامی باشد، ظاهر دانشگاه ها هم باید نشان دهنده فضای اسلامی دانشگاه ها باشد که نیست.
امام جمعه تبریز در ادامه تامین استقلال و پیشرفت های علمی و معنوی کشور، اجرای مطلوب برنامه ها و حاکمیت قانون و قانون گرایی، ارائه چهره خدمت گذار از دولت اسلامی، بسته شدن راه بر عناصر نفوذی و تربیت نسل جدید و دانش آموخته متعهد به مبانی اسلامی را از برکات وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: دشمن از تفکر و فرهنگ شهید مفتح و تاثیرگذاری ایشان می ترسید و از حضور شهید مطهری در بین جوانان اسلامی و محیط های دانشگاهی ترس داشت و بر این اساس دست به ترور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی زد و ائمه جمعه ما را به شهادت رساند.
وی تقویت جنبش نرم افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی، ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی و اسلامی شدن دانشگاه ها و روزآمدسازی حوزه های علمیه را از دیگر دستاوردهایی دانست که می تواند در سایه تحقق وحدت این دو نهاد به دست بیاید.
حجت الاسلام  آل هاشم، نفوذ و بهره برداری از جنبش دانشجویی، دور شدن از آرمان ها، سطحی شدن، افتادن در دام احزاب و گروه های سیاسی، گم کردن اهداف و پشت کردن به آرمان های انقلاب را از دیگر آفت های جنبش های دانشجویی عنوان کرد و افزود: دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست باز و دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاسی کار.
وی با بیان اینکه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها وظیفه سنگینی دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد در آگاه سازی دانشجویان و دانشگاه ها و برپایی کلاس های بصیرت افزایی نقش اساسی دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه باید روز به روز پیشرفت کشور در حوزه های اقتصادی و عرصه های مختلف ادامه پیدا کند، گفت: اگر در عرصه های گوناگون به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده بودیم، وضع بهتری داشتیم، ایشان 27سال قبل نسبت به تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و سپس جنگ نرم دشمن هشدار دادند، در طی 10سال گذشته نیز مدام بر ضرورت عملی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها