خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز:

مطالبات صنفی و کارگری به مسائل سیاسی تبدیل نشود

امام جمعه موقت اهواز گفت: نخبگان جامعه باید تلاش کنند مطالبات صنفی و کارگری به مسائل سیاسی تبدیل نشود.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۲۴
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده شامگاه یکشنبه در پنجمین نشست گفتمان میثاق با موضوع نقش نخبگان در مطالبات کارگری در محل حسینیه حیدری اهواز اظهار کرد: برای رشد جامعه باید در خصوص یک مشکل و‌ آن را ریشه‌یابی کنیم. مسئله شرکت‌های گروه ملی و نیشکر هفت‌تپه باید ریشه‌یابی شود. ارتباط مردم با نخبگان و دولت مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده تصریح کرد: مشکلات کشاورزی و صنعتی باید بررسی شود. تغییر مدیریت‌ها باید بررسی شود. متأسفانه بعد از جنگ تحمیلی مدیریت‌ها دچار فساد یعنی ناهنجاری شدند که جناحی و مالی بود. مدیریتی که در مسیر سالم به آن واحد صنعتی نرسد این مشکلات کنونی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در نیشکر هفت‌تپه وقتی مدیریت صحیحی نباشد؛ فشاری که از بیرون بر واحدهای صنعتی و کشاورزی و تولیدی وارد می‌شود، استفاده کاذب ایجاد می‌شود. نیشکر هفت‌تپه یک هزار و ۲۰۰ نفر نیروی مازاد دارد. استخدام‌ها در گروه ملی و توسعه نیشکر و نیشکر هفت‌تپه بر اساس میزان تولیدات و هزینه‌های این شرکت‌ها نیست.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: اشتغال کاذب باعث شده که این مشکلات کارگری را داشته باشیم. بخشی از مشکلات بروکراسی اداری است. این بروکراسی نمی‌گذارد مشکلات حل شود. برخی افراد و سرمایه‌گذاران قصد حل مشکلات صنعتی را داشتند اما بروکراسی اداری نمی‌گذارد این مشکلات حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده گفت: اگر مشکلات بررسی شود و تعداد آن‌ها در هر سال کاهش یابد می‌توانیم بگوییم کار اصولی داشته‌ایم.‌ مسیر برای سرمایه‌گذاران هموار شود تا از خروج آن‌ها از استان و‌ جلوگیری شود. چرا این تولیدکنندگان رغبتی برای سرمایه‌گذاری در استان ندارند؟ قطعاً تشریفات اداری باید آسان شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما اعتراضات صنفی بلافاصله به مسایل سیاسی گره می‌خورد، بیان کرد: نخبگان جامعه باید تلاش کنند مطالبات صنفی به مسایل سیاسی تبدیل نشود. این مطالبات نباید از صنفی عبور کند. متأسفانه اعتماد به مسئولان کاهش یافته است

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده با اشاره به مطالبات کارگری در خوزستان بیان کرد: نیاید به هنجارشکن ها اجازه سوءاستفاده دهیم. نمی‌گوییم همه عامل دشمن هستند اما تحریک‌کنندگان هم در بیان حضور دارند و کارگران باید صف خود را از این افراد جدا کنند. تا وقتی که در حد مطالبات صنفی است این تجمع‌های کارگری ایرادی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها