رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران خبر داد:

پرداخت حق بیمه 218 زن سرپرست خانوار به سازمان تأمین اجتماعی

خبرگزاری بسیج: 182میلیون و 820 هزار تومان حق بیمه 218 زن سرپرست خانوار از ابتدای امسال از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه 19 تهران به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۶۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با اشاره به پرداخت حق بیمه 218 مددجوی تحت حمایت این نهاد،گفت: برای این تعداد مددجو در سه ماه سوم امسال 60 میلیون و 940هزار تومان و در مجموع از ابتدای سال جاری برای این تعداد مددجو 182میلیون و 820 هزار تومان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

سامانی با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان باهدف بهره‌مندی آن‌ها از مزایای مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود،افزود: زنان سرپرست خانوار با رسیدن به ۵۵ سالگی و داشتن حداقل ده سال سابقه بیمه،مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی را دریافت می‌کنند و بر همین اساس کمیته امداد زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌دهد تا بعد از گذر ۱۰ سال و بهره‌مندی از مزایای مستمری آن از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با اشاره به اینکه حق بیمه برای زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال زایی پرداخت می شود، بیان کرد: تمامی مبلغ حق بیمه این افراد از طرف کمیته امداد پرداخت می‌شود و مددجویان مشمول این طرح هیچ گونه مبلغی را در این مورد پرداخت نمی کنند.

شایسته ذکر است: طرح زیر پوشش قرار دادن مددجویان زیر چتر بیمه ای تامین اجتماعی حدود ۱۰ سال است که در کمیته امداد به اجرا درآمده است، تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد امنیت در جامعه، همبستگی اجتماعی، رفع فقر و محرومیت با ایجاد درآمد پایدار از مهم‌ترین عوامل  بهره‌مندی مددجویان این نهاد از بیمه‌های تأمین اجتماعی است.

 

ارسال نظرات