مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان :

لزوم جهت‌گیری آموزش‌ها به سمت مهارت‌محوری

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: بر لزوم جهت‌گیری آموزش‌ها به سمت مهارت‌محوری تأکید کرد و گفت: آموزش پژوهش‌محور اندوخته‌ای ماندگار و پابرجا است.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۰۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا زینی‌وند مقدم امروز در افتتاحیه پنجمین جشنواره خوارزمی لرستان اظهار کرد: علم‌آموزی، دانش اندوزی و حرکت در این مسیر کاری ارزشمند است، به‌نحوی‌که خداوند متعال در قرآن کریم که محور و اساس دین ما بوده بارها بر علم و دانش نافع تاکید فرموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علم و دانش تحول‌آفرین و تأثیرگذار بایستی بتواند به صورت کاربردی در اختیار انسان قرار گیرد چرا که ارزش انسان‌ها به تفکر، اندیشه، دانایی، علم و ایده‌های آن‌ها است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به ماندگارماندن نام نیک انسان‌های آگاه، خلاق و مبتکر در طول تاریخ بیان داشت: نام‌گذاری جشنواره امروز به‌نام خوارزمی به دلیل دانش، علم و اقدام بزرگ این دانشمند است.

زینی‌وند مقدم اظهار داشت: آنچه باعث جاودانگی انسان‌ها می‌شود تلاش در جهت کسب علم و آگاهی است، همچنان‌که آنچه از ما به یادگار می‌ماند چیزی جز اندیشه‌ها و افکار نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش کمّی تاکنون اقدامات ارزشمندی در کشور انجام شده، افزود: در لرستان بیش از 400 مدرسه داریم که با کمتر از سه دانش‌آموز اداره می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان ادامه داد: در زمینه آموزش کیفی و همچنین علم نافع و مولد اما تاکنون پیشرفت چندانی را شاهد نیستیم، امروز اغلب دانش‌آموختگان ما به‌دنبال استخدام دولتی هستند و این درحالی بوده که در کشورهای توسعه‌یافته به ندرت کسی به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی است.

زینی‌وند مقدم اظهار داشت: این موضوع سبب شده دولت ما هر روز حجیم‌تر شود، ضمن اینکه کارایی آن کمتر شود و ظرفیت بخش خصوصی نیز مغفول بماند.

وی بر لزوم جهت‌گیری آموزش‌ها به سمت مهارت‌محوری تأکید کرد و گفت: آموزش پژوهش‌محور اندوخته‌ای ماندگار و پابرجا است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان بیان داشت: جشنواره خوارزمی فرصت خوبی در راستای ترویج آموزش پژوهش‌محور برای جامعه دانش‌آموزی، فرهنگی و دانشگاهی است.

زینی‌وند مقدم جشنواره خوارزمی را محلی مناسب برای عرضه ایده‌های حاصل از فعالیت یک‌ساله دانش‌آموز و محقق عنوان و محوری‌ترین حلقه جشنواره را کیفیت‌بخشی به آموزش کارآفرین و مولد بیان کرد.

وی با بیان اینکه در جشنواره خوارزمی بایستی به‌دنبال تثبیت علم بود، اظهار داشت: در این جشنواره می‌توان ایده‌های دانش‌آموزان را شناسایی و پرورش داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات