خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز:

جنگ امریکا با سوریه برای تامین امنیت اسرائیل بود

امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: بحران در سوریه از سوی فرماندهان اتاق جنگ آمریکا برای تامین امنیت اسرائیل غاصب بود.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۲۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: آمریکا با همراهی برخی کشور های عربی خصوصا رژیم سعودی جنگ با سوریه را که به تعبیری جنگ گسترده با ایران و تضعیف جبهه مقاومت بود کلید زد ولی پس از هفت سال این توطئه استکبار هم با شکست همراه شد.

وی با بیان اینکه خروج امریکا از سوریه یکی از رسوایی‌های بزرگ آمریکا بود، اظهارداشت: با نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران، پس از هفت سال، حاکمیت آمریکا در سوریه از بین رفت.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به اشاره به «حماسه 9 دی» تصریح کرد: دشمنان نظام در فتنه 88 در جهت تغییر باورها، افکار و رفتار مردم ما تلاش کردند تا بتوانند تغییر ساختار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم زده و پایان جمهوری اسلامی را جشن بگیرند اما با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، امید دشمنان به یاس تبدیل شد .
وی با اشاره به اینکه رویکرد دشمن در سال 88 بر پایه چهار رکن سازش، جنگ، تغییر از درون و بازدارندگی به منظور محدود کردن ایران در همه حوزه‌ها استوار بود، افزود: در جریان این فتنه برخی کشورهای حامی این فتنه در دسته نارنجی بود که مستقیم با ایران مخالفت نکردند ولی در این فتنه نقش داشتند، کشورهایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی جزو کشورهای سیاه و عضو ناتوی فرهنگی بودند و دسته قرمز نقش مکمل برای ناتوی نظامی علیه ایران را ایفا می‌کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آداب و رسوم ایرانی شب یلدا در گذشته، تاکید کرد: باید با حفظ سنت‌های قدیمی در مراسمی مثل شب یلدا در خانه بزرگ‌ترها جمع شده و از غرق شدن بیش از حد در فضای مجازی خودداری کنیم و مراقب باشیم این مجالس تبدیل به مجالس لهو و لعب نشود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به راهکارهای بهبود مسائل و مشکلات مختلف زیست محیطی، تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از جمله این راهکارها است که مسئولان باید برنامه ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی و کنترل و کاهش ترافیک شهری از راهکارهای مبارزه با آلودگی کلانشهرها هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همچنین در خطبه های نمزجمعه امروز با تبیین ابعاد دنیوی و اخروی عمل صالح گفت: ایمان بدون بدون عمل و عمل بدون ایمان هرگز در پیشگاه خداوند متعال مقبول نیست.
حجت الاسلام  آل هاشم با تاکید بر اینکه توجه به تقوای الهی از سوی بندگان افزود:ایمان و عمل صالح انسان آینده نگر و عاقبت اندیش میکند تا ما علاوه بر آباد کردن دنیای خود برای آخرتمان هم‌ توشه راه داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها