مشاور وزیر کشور :

اجرای قانون بهترین روش تکریم ایثارگران است

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: بهترین روش تکریم عملی ایثارگران این است که قانون ابلاغ شده بلافاصله بایستی روان‌سازی، بسترسازی و اجرایی شود، اما متأسفانه امروز خیلی از قوانین مصوب شده اجرایی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۷۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلام‌رضا یاوند عباسی شامگاه امشب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، در تشریح اهداف ایجاد شورا اظهار کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید فضایی را برای هم‌افزایی و ارتقاء کیفیت کار فرهنگی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مهندسی فرهنگی یعنی اینکه پازل‌ها را چگونه کنار هم باید چید که اقدام فرهنگی بسترهایی را به وجود آورد و به‌طور مدام اثرگذاری خود را در جامعه داشته باشد، به‌نحوی که شور را به شعور تبدیل کند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه متأسفانه تحمیل جنگ به ایران سبب گم‌شدن پدیده انقلاب اسلامی شد، افزود: همه درگیر دفاع شدیم و امروز صحبت‌ها از دفاع مقدس است، به‌راستی انقلاب چه شد؟

یاوند عباسی ادامه داد: هنوز انقلاب را بازشناسی نکرده و به‌تبع نمی‌دانیم نقش مردم هر یک از استان‌ها در انقلاب چه بوده و کجا بایستی آن را نشان داد.

وی اظهار داشت: اگر انقلاب نبود ما اکنون هیچ‌چیزی نداشتیم، چرایی انقلاب و اینکه در دوران ستم‌شاهی چه اتفاق‌هایی سبب قیام مردمی شد بایستی مدنظر شورا قرار گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ضمن تأکید بر تبیین نقش مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیان داشت: دانش‌نامه دفاع مقدس به‌عنوان یک مستند واقعی اگر در استان به مراحل نهایی نرسیده بایستی سریع‌تر انجام شود.

یاوند عباسی مجموعه فرهنگی دفاع مقدس لرستان را بسیار اثرگذارتر از موزه انقلاب و دفاع مقدس پایتخت خواند و گفت: باغ موزه دفاع مقدس لرستان از نظر اشرافیت و موقعیت مکانی بر روی مردم استان بسیار تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌بایست به این موضوع به‌طور جدی بپردازد که آیا ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس جا مانده و یا قابلیت این را داشته که وارد لایه‌های مختلف اجتماع شده و  زندگی اجتماعی مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه ایثار دفاع مقدس امروز می‌تواند به ایثار اجتماعی تبدیل شود، افزود: ایثار اجتماعی که در مواردی همچون اهدای عضو، اهدای خون، اهدای سلول‌های بنیادی، مدرسه‌سازی و احداث گرم‌خانه خود را باید نشان دهد.

یاوند عباسی خاطرنشان کرد: می‌توان ریخت شهری را متناسب با نقش مردم در دوران دفاع مقدس طراحی کرد، لرستانی‌ها بدون شک از عناصر مؤثر دوران جنگ بودند و بنابراین برجستگی‌های رزمندگان را در منظر شهری می‌توان به خوبی نشان داد.

وی بر کیفی‌سازی یادواره‌های شهدا تأکید کرد و گفت: گاهی این یادواره‌ها به مراسم سوگ تبدیل شده در حالی که این‌گونه نبوده و گریه شب‌های عملیات از شوق و نه ترس بوده است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران اظهار داشت: در یادواره‌های شهدا بایستی از آرمان‌های آنان گفت، شهدا بارها در وصیت‌نامه‌های خود به حفظ حقوق مردم و بیت‌المال و همچنین کمک به انقلاب و نظام تأکید کرده‌اند و بایستی این موارد را برای مخاطبان بازگو کرد.

یاوند عباسی با ابراز اینکه پدیده جنگ را می‌توان در سه حوزه تعریف کرد، افزود: نخست اینکه جنگی اتفاقی است که در آن ویرانی رخ می‌دهد، مقاومت و پایداری و همچنین دفاع مقدس از دیگر حوزه‌های جنگ است.

وی ادامه داد: بهترین روش تکریم عملی ایثارگران این است که قانون ابلاغ شده بلافاصله بایستی روان‌سازی، بسترسازی و اجرایی شود، متأسفانه خیلی از قوانین مصوب شده اجرایی نمی‌شود که این موضوع اهداف دولت و نظام را زیرسوال برده و کام ایثارگر را شیرین نمی‌کند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران اظهار داشت: همچنین بهترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این است که ایثارگری که پست مدیریتی گرفت آن‌چنان خوب کار کند که برای مردم فرهنگ شود.

یاوند عباسی با اشاره به تهیه‌شدن نظام‌نامه فرهنگ ایثار و شهادت در دبیرخانه شورا بیان داشت: پیوست فرهنگی و همچنین برنامه‌های چگونگی مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شده و منتظر مصوب شدن برای ابلاغ هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات