بیش از 5 هزار ایثارگر بیکار در لرستان وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان سهم بخش خصوصی از قانون جذب فرزندان شهدا و ایثارگر را تنها 4 درصد خواند و گفت: شایسته است مشوق‌هایی برای این بخش به‌منظور جذب حداکثری گروه هدف در نظرگرفته شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۸۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی هادی‌چگنی شامگاه امشب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 94 برای اموری همچون بهسازی، مرمت، احیاء گلزارهای شهدا، کمک به تأمین مسکن خانواده‌های شهدا و احداث فضاهای ورزشی برای ایثاراگران، 2 میلیارد و 964 میلیون تومان اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار به ترتیب برای سال‌های 95 و 96، 3 میلیارد و 380 میلیون تومان و 3 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان میزان اعتبار اختصاص یافته امسال به موارد ذکرشده را 3 میلیارد و 620 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: به‌نظر فعالیت کمیته پیگیری اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استان کم‌رنگ بوده و این در حالی است که مهمترین موضوع برای خانواده‌های این قشر اشتغال است.

هادی چگنی تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار و 800 نفر ایثارگر بیکار داریم که بالغ بر 3 هزار نفر از آن‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند.

وی با اشاره به تأکید مدیریت ارشد استان به موضوع اشتغال ایثارگران اظهار داشت: اطلاعات رسیده به استاندار نشان از رعایت نشدن سهمیه جذب ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی داشت و لذا دستور به تشکیل کمیته مذکور داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: طی سال‌‌های 94 و 95 دستگاه‌های اجرایی تنها در زمینه قرارداد کار معین و کارگری مکلف به جذب 30 درصدی فرزندان  شهدا و ایثارگران بودند.

هادی‌چگنی با بیان اینکه از سال گذشته دستگاه‌ها مؤظف به قرارداد شرکتی با جامعه هدف شدند، افزود: پس از جمع‌بندی اطلاعات سه سال گذشته، 225 نفر و معادل 33 درصد از فرزندان شهدا و ایثارگر موفق به عقد قرارداد کار معین شدند، ضمن اینکه این تعداد نفر برای قراداد کارگری 79 نفر بود.

وی سهم بخش خصوصی از قانون جذب فرزندان شهدا و ایثارگر را تنها 4 درصد خواند و گفت: شایسته است مشوق‌هایی برای این بخش به‌منظور جذب حداکثری گروه هدف در نظرگرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار