ضرورت برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در لرستان

کارشناس اجتماعی گفت: خوشبختانه با آمدن این رویکرد طی چند سال اخیر، مبارزه با اعتیاد در کشور بهبود پیدا کرده اما می‌شود به صورت چشم‌گیرتر هم کار کرد، مثلا با ایجاد کارگاه‌های آموزشی در مدارس،شهرستان و کارخانه‌ها و...می‌توان این روند را افزایش داد
کد خبر: ۹۰۹۳۲۸۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی محمدبازوند، کارشناس اجتماعی در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد که به همت کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه کوهدشت برگزار شد به سوء مصرف موادمخدر و اختلالات رفتاری بر لزوم ایجاد کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد در سرای شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر اطلاع‌رسانی‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر   چهره به چهره باشد، بسیار موثر خواهد بود.

 وی  درباره تاثیر رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در اجتماع عنوان کرد: خوشبختانه با آمدن این رویکرد طی چند سال اخیر، مبارزه با اعتیاد در کشور بهبود پیدا کرده اما می‌شود به صورت چشم‌گیرتر هم کار کرد، مثلا با ایجاد کارگاه‌های آموزشی در مدارس،شهرستان و کارخانه‌ها و...می‌توان این روند را افزایش داد به شرطی که این کلاس‌ها به طور مستمر فعال و دایر باشند تا اثرگذاری بیشتری روی خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان و... داشته باشد.

 بازوند  ادامه داد: ارتباط علمی، انسانی، مستقیم و مستمر باید طوری باشد که مردم احساس کنند اگر مشکلی در این زمینه دارند می‌توانند به راحتی به مکان‌های مشخص و اشخاص کاردان و متخصص مراجعه کنند؛ لازمه این امر نیز این است که در شهرستان جاهایی برای این نوع ارتباط وجود داشته باشد و اشخاص متخصص در این حوزه جواب مردم دردمند را بدهند.

 وی بیان کرد: معتقدم اگر اطلاع‌رسانی‌ها چهره به چهره باشد بسیار موثر است مثلا هم‌اکنون کمپ هایی در تمام شهرستان ایجاد شده و کلاس‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود؛ اما چرا کلاس‌های مشاوره رفع اختلالات رفتاری و پیشگیری از اعتیاد در این سرای شهرستان جایی ندارد، پس بسیار خوب است که به طور ثابت چنین کلاس‌هایی هم برگزار شود.

 کارشناس اجتماعی تاکید کرد: کسانی که در این حوزه می‌خواهند کار کنند باید عشق داشته باشند و معتاد را یک هموطن بیمار بدانند و با عشق و علاقه در این حوزه کاری انجام دهند.

در پایان نیز به خدمات ارزشمند سپاه وبسیج  وپیشرفت های انقلاب نیز درزمینه موشک های نقطه زن و...نیزاشاره داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات