دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان مرکزی اعلام کرد؛

خروج ۹۲۶ هزار رأس دام زنده قاچاق از کشور/مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی اولویت اول استان مرکزی

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در استان مرکزی گفت: در ۸ ابتدایی سال جاری بر اساس آمار ستاد مرکزی ۹۲۶هزار رأس دام زنده از کشور به‌صورت قاچاق خارج‌شده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۳۸۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید طاعتی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا در استان مرکزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق استان مرکزی با دو موضوع قاچاق دام زنده و فرآورده‌های نفتی برگزار شد.

طاعتی با اظهار تأسف از قاچاق دام زنده تصریح کرد: متأسفانه قاچاق دام زنده به خارج از کشور از مرزهای غربی در سال جاری شکل ویژه‌ای به خود گرفت.

وی افزود: در نیمه ابتدایی سال این موضوع به جد در دستور کار قرار گرفت و در شهریورماه طبق آمار مشخص شد که مبارزه با قاچاق دام موفقیت‌آمیز بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق تصریح کرد: در هفته‌های جاری مجدداً موضوع قاچاق اتفاق افتاد و با افزایش قیمت گوشت گرم همراه شد.

وی در خصوص آمار خروج دام از شهرهای استان به سمت استان‌های غربی بیان کرد: دو محموله دام زنده که از استان خارج‌شده بود در همدان توقیف شد.

خروج ۹۲۶ هزار رأس دام زنده قاچاق از کشور

وی افزود: در ۸ ابتدایی سال جاری بر اساس آمار ستاد مرکزی ۹۲۶هزار رأس دام زنده از کشور به‌صورت قاچاق خارج‌شده است.

طاعتی با اشاره به سازوکار مبارزه با قاچاق دام اظهار کرد: پیش‌ازاین زمینه قانونی لازم برای برخورد با قاچاق خروجی دام وجود نداشت چراکه درگذشته عمدتاً با قاچاق ورودی دام مواجه بودیم.

وی ادامه داد: به این منظور تمهیدات لازم انجام شد که دستگاه‌ها بتوانند برخورد قانونی با موضوع قاچاق دام زنده داشته باشند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق گفت: با اصلاح تبصره قانونی ذیل ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق شرایط نگارش دستورالعمل فراهم شد و بر اساس آن هرگونه محموله دام زنده که فاقد مجوز باشد قاچاق محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: حمل قانونی هرگونه دام زنده منوط به دریافت مجوز از اداره دامپزشکی استان است و غیرازآن قاچاق محسوب می‌شود.

طاعتی روند برخورد قانونی با قاچاق را این‌گونه عنوان کرد: درصورتی‌که محموله‌ها مجوز نداشته باشند به نفع دولت توقیف‌شده و پس از تعیین تکلیف جهت استفاده مردم کشتار می‌شوند.

وی افزود: در هفته‌های آتی شاهد تشدید مبارزه با قاچاق دام زنده خواهیم بود.

مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی اولویت اول استان مرکزی

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق در توضیح دستورالعمل دوم جلسه با موضوع مواد نفتی گفت: اولویت اول استان مرکزی در مبارزه با قاچاق، مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در هفته‌های گذشته مطرح شد شفافیت موضوع استفاده از فرآورده‌های نفتی است.

طاعتی با اشاره به اینکه هدف اصلی حمایت از تولیدکنندگان و تأمین خوراک کارخانه‌های است تصریح کرد: تلاش اصلی ما شفاف‌سازی موضوع است چراکه هرچه، زمینه فرآورده‌های نفتی و حمل آن شفاف‌سازی صورت بگیرد درزمینهٔ مبارزه با قاچاق موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

منبع: دانا
ارسال نظرات