مشارکت دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان از مشارکت دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرحی مشترک بین آموزش و پرورش و بهزیستی استان خبر داد
کد خبر: ۹۰۹۳۴۳۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ابتسام داشی، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان امروز در جمع خبرنگاران، از مشارکت دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرحی مشترک بین آموزش و پرورش و بهزیستی استان خبر داد و اظهار کرد: براین اساس دانش‌آموزان در مرحله اول نسبت به آسیب‌هایی که در پیرامون‌شان قرار دارد حساس و آگاه شوند و سپس یاد بگیرند مشکلات خود را بدون همراهی، هم‌فکری و همکاری دیگران نمی‌توانند حل کنند.
وی ادامه داد: براساس الگوهای مختلف در درس «تفکر و سبک زندگی» که مربوط به پایه هفتم و هشتم مقطع اول دبیرستان است، دانش‌آموزان را با ۱۲ جلسه با کمک معلمان اجتماعی آموزش دادیم.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان عنوان کرد: آموزش‌هایی که می‌دهیم براساس آن دانش‌آموزان یاد می‌گیرند در قالب تیم‌ها و گروه‌ها با فضای محیط اجتماعی مدرسه و اطراف مدرسه آشنا شوند و مشکلات موجود در آن محیط را شناسایی و اولویت‌بندی کنند که کدام مشکل حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: پس‌از شناسایی و اولویت‌بندی مشکل را تبدیل به مسئله می‌کنند و در نهایت پروژه تدوین می‌شود و سپس اجرا می‌کنند و ما برای آن پروژه‌ها هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنیم.
داشی با بیان این‌که برای ترغیب آن‌ها پروژه‌های برتر را معرفی و تجلیل می‌کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر این برنامه برنامه‌ریزی شده و از ابتدای امسال آغاز و ۹۰ کلاس را در کوهدشت، بروجرد، الیگودرز، خرم‌آباد و دورود تحت پوشش خود قرار دادیم تا این فعالیت‌ها را دانش‌آموزان انجام دهند.
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان یادآور شد: سال گذشته خرم‌آباد، الیگودرز و کوهدشت را به‌عنوان پایلوت انجام دادیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده همه شهرستان‌ها را تحت پوشش ‌قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات