رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد:

دانشگاه، بازوی اجرایی و توانمند صنعت و اقتصاد است/ دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان یکی از مراکز موفق در سطح استان یزد است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به‌ضرورت ارتباط دانشگاه با صنایع گفت: دانشگاه، بازوی اجرایی و توانمند صنعت و اقتصاد است.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۲۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، سید حیدر میر فخرالدینی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اردکان اظهار داشت: دانشگاه، بازوی اجرایی و توانمند صنعت و اقتصاد است.
وی افزود: دانشگاه باید جلوتر از صنعت باشد ولی متأسفانه در برخی از جاها شاهد هستیم که دانشگاه نتوانسته است رسالت پژوهشی و یاری‌رساندن به صنعت، اقتصاد و جامعه را انجام دهد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: توجه به هرم دانشجویی استان و کشور، یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به آن شده است. در قاعده هرم دانشجویی باید تکنسین‌ها و کارشناسان آچار به دست قرار داشته باشند. اخیراً به دانشگاه‌های نسل سوم و تقاضامحور مانند دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در کل کشور حدود 200 هزار دانشجو در قالب 176 مرکز در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که 9 مرکز آن در استان یزد است. در چند سال اخیر تعداد دانشجویان ما در استان یزد قریب به 13 هزار نفر رسیده است که 15 درصد از دانشجویان استان را تشکیل می‌دهد.
میر فخرالدینی گفت: دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان یکی از مراکز موفق در سطح استان یزد است این در حالی است که ما با کمترین امکانات فعالیت می‌کنیم. سرانه بودجه دانشجویان در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یک‌سوم دانشگاه‌های عادی است درصورتی‌که 70 درصد از کلاس‌های ما به‌صورت کارگاهی و عملی است و باید برای دانشجویان مواد اولیه تهیه کنیم.
وی در پایان گفت: این نمایشگاه باهدف معرفی دستاوردهای اساتید و دانشجویان، ایجاد اعتمادبه‌نفس در بین آن‌ها و برقراری ارتباط با صنایع برپاشده است که امیدواریم شروعی برای کارهای مشترک بعدی باشد و بتوانیم از پتانسیل‌های داخلی استفاده کنیم.
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اردکان نیز در این مراسم گفت: هم‌اکنون قریب به 1400 دانشجو در 15 رشته شامل 9 رشته در مقطع کاردانی و 6 رشته در مقطع کارشناسی در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: دانشجویان در مقطع کاردانی، در رشته‌های برق، الکترونیک، کامپیوتر، عمران، حسابداری، معماری، مکانیک خودرو، صنایع چوب و تربیت‌بدنی و در مقطع کارشناسی نیز در رشته‌های مهندسی اجرایی عمران، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی صنایع چوب، کارشناسی حسابداری و تربیت‌بدنی به تحصیل می‌پردازند.
هادی سازگاری در پایان گفت: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان به مدت یک هفته برای بازدید عموم و به‌ویژه دانش آموزان دایر است.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات