امام جمعه ساوه :

حماسه۹دی طومار دشمن را در هم پیچید

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی طومار دشمن را در هم پیچید، گفت: یوم الله ۹ دی روز بصیرت و تجلی میثاق امت با ولایت است.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۷۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه اظهار کرد: فتنه ۸۸ یک حادثه و دعوای ساده جناحی و اعتراضی نبود بلکه یک فتنه تمام عیار علیه نظام اسلامی بود.
وی به ویژگی های بارز فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: فتنه ۸۸ یک پروژه و حرکت براندازانه برنامه ریزی شده بود که ریشه ۲۰ ساله داشت که طراحی گذر از حکومت اسلامی به سمت نظام سکولار پیش‌بینی شده بود و در آن انتخابات یک بهانه به شمار می رفت اما در واقع اصل نظام اسلامی نشانه گرفته شده بود.
وی پیچیدگی فتنه ۸۸ را ویژگی دوم بیان کرد و افزود: دشمن توانست در عده ای از مدیریت‌های عالی کشور نفوذ کند و آنان را با آمریکا و انگلیس و اسرائیل هم صدا و همسو کند و لذا برخی خواص پیشتاز انقلاب در این فتنه مردود شدند. علت عمده آن نیز وابستگی و یا زیاده خواهی ها و ریاست طلبی بود. آنها که باید روشنگری می‌کردند سکوت کردند. آن روز که باید سکوت می کردند تکرار کردند و با تکرارشان فتنه های جدید ایجاد شد.
خطیب جمعه ساوه وقوع جنگ احزاب را سومین ویژگی فتنه ۸۸ بیان کرد و گفت: همه به میدان آمده بودند و هدف مشترک براندازی نظام اسلامی و ولایت فقیه بود. جلساتی در گذشته در آمریکا برگزار شده بود و در همین جلسات طرح احتمال تقلب برای انتخابات مطرح شد و در داخل کشور با ایجاد آشوب غوغاسالاری و گمراه کردن مردم به نظام اسلامی و به ملتی که با حضور ۴۰ میلیونی حماسه آفریدند ظلم کردند.
وی تصریح کرد: اما صحنه هدایت حرکت عظیم مردمی در دفاع از اصل نظام و اصل ولایت فقیه بود‌. مردم متوجه شدند دشمن با نقاب و نفاق آمده و پای بیگانگان را به کشور باز کرده و هدفش براندازی اصل نظام اسلامی است که در این شرایط با هدایت های رهبری معظم انقلاب بصیرت مردم و جدا شدن صفوف فتنه گران و حماقت جریان فتنه در عاشورای ۸۸ غبارهای فتنه کنار زده شد و با حضور حماسی در روز ۹ دی کار را تمام کردند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حماسه ۹ دی محاسبات دشمن را بر هم ریخت. آنها فکر می‌کردند که رهبری تنهاست و از پشتوانه مردمی برخوردار نیست . ۹ دی یوم الله شد با حضور مردمی که اعلام کردند تا پای جان برای حفظ اصول و آرمانهای انقلاب در میدان حاضرند و پشتوانه ولایت فقیه هستند و حماسه عظیم ۹ دی طومار دشمن را درهم کشید.
وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ با حضور مردم در ۹ دی تمام شد اما 9 دی پایان فتنه ها نیست. دشمن همیشه به دنبال فرصت طلبی و ایجاد اغتشاش و ناامنی است. لذا همه باید متوجه باشند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر حرف هر اقدام هر تحلیلی که به دشمن کمک کند در مسیر خلاف ملت است. گرامیداشت ۹ دی و تحلیل و تبیین آن بدان جهت است که مانع از تکرار فتنه می شود.

ارسال نظرات