بارش برف زمستانی در دلفان/ راه ارتباطی ۴۰ روستا مسدود شد

بارش برف زمستانی در دلفان، موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستا در این شهرستان شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۹۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بارش برف در شهرستان دلفان که از شب گذشته تاکنون ادامه دارد علاوه بر سفیدپوش شدن منطقه شده، موجب شادمانی مردم به‌ویژه کشاورزان این شهرستان شده است.میزان بارش برف در مرکز شهر ۲۰ سانتیمتر و در ارتفاعات به بیش از یک متر گزارش‌شده است.

 

حشمت‌الله بهمنی، فرماندار دلفان در این رابطه با اشاره به اینکه بارش برف زمستانی در این شهرستان موجب کندی تردد در محورهای ارتباطی این شهرستان به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر «اشکنی»، «گشور» و «گاماسیاب» شده است، اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم تا حد امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و اگر قصد عبور از این محورها رادارند تجهیزات زمستانی را حتم همراه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه بارش برف راه ارتباطی ۴۰ روستای عشایری بخش «کاکاوند» این شهرستان را مسدود کرده است، افزود: تیم‌های راهداری به مناطق اعزام‌شده‌اند و در حال حاضر تمامی محورهای اصلی این شهرستان باز است و تردد در آن جریان دارد.

 

فرماندار دلفان، به سردسیر و کوهستانی بودن این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان با ۴۴۶ روستا با کمبود امکانات و ماشین‌آلات راهداری مواجه است و جوابگوی نیاز شهرستان نیست و کمک ویژه مسئولان استان در این زمینه ضروری است.

 

بهمنی، بارش نزولات آسمانی در این شهرستان را یک فرصت در راستای توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه برشمرد و ادامه داد: علی‌رغم بارش برف و باران در این شهرستان و لب ریز شدن رودخانه‌ها، این بارش‌ها متأسفانه بدون کمترین استفاده خارج می‌شود و در صورت ایجاد سدهای متعدد می‌توان از آن به‌خوبی در صنعت کشاورزی و نیرو استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات