مدرس حوزه و دانشگاه:

تقوا از طریق ارتباط باخدا به دست می‌آید/ لزوم پایبندی مسئولان به ارزش‌های انقلابی

مدرس حوزه و دانشگاه گفت:تقوا از طریق تضرع و ارتباط باخدا به دست می‌آید و توصیه دوم این است که اهل مطالعه باشیم و به اتفاقات سطحی نگاه نکنیم.
کد خبر: ۹۰۹۴۷۱۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام خدایی در نشست روشنگری که به مناسبت 9 دی‌ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه برای تحلیل یک ماجرا باید سه وضعیت را طی کنیم؛ نخست توصیف ماجرا، دوم داشتن تبیین درستی از ماجرا و سوم بایستی توصیه داشته باشیم. اظهار داشت: برای تحلیل قرآن از فرایند فتنه، شاید ۲۰ کاربرد معنایی از کلمه فتنه را می‌توان در قرآن یافت و شاید بتوانیم به یک قدر مشترک بین کاربردها برسیم.

 وی بابیان اینکه قرآن می‌فرماید: شما تحت یک سنت پایدار الهی هستید و این سنت به معنی قانون و روش الهی است، عنوان کرد: قانون و روش الهی این است که شما در دنیا بنا نیست آرام بنشینید؛ مثلاً تلاش شما پاسداران برای دستیابی به انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بدین معنا نیست که مورد امتحان قرار نمی‌گیرد چراکه افراد در سمت‌ها و پست‌های مختلف مورد و با یک موقعیت اجتماعی نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در قرآن آمده دارایی‌ها و فرزندان شما نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد وعده‌ای نیز رد می‌شوند عنوان کرد: انسان در هر مرحله و موقعیت مورد امتحان است و پیداست این دالان دنیا، دالان آزمایش است.

وی بابیان اینکه در قرآن آمده، اموال و اولاد شما فتنه است؛ گفت: ماجرایی که در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد ۲۴ میلیون رأی در مقابل ۱۳ میلیون رأی قرار می‌گیرد، درخواست ابطال انتخابات را از مقام معظم رهبری داشتند و در انتخابات سال گذشته نیز اعتراضاتی وجود داشت اما زمانی که مقام معظم رهبری انتخابات را تأیید کردند سخنی به میان نیامد اما در سال ۸۸ فتنه‌گر احساس کرد که این‌گونه نیست و منافع، حق، اولاد و اموال او است پس باید وسط بیاید، در قران نیز رأس فتنه‌گری را اولاد و اموال می‌داند.

 خدایی بابیان اینکه چیزی به نام اصولگرا و اصلاح‌طلب نداریم بلکه جریان انقلابی و پایبند ارزش‌های انقلابی و جریان مقابل این جریان وجود دارد گفت: اصولگرا و اصلاح‌طلب ممکن است از این موازین انقلابی عبور کرده باشند.

وی بیان کرد: درس خواندن وزندگی کردن برخی از فرزندان مسئولین ما در کشورهای دیگری که حتی به انقلاب ما طمع و رزانه نگاه می‌کند، این به معنای فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلابی است.

مدرس حوزه و دانشگاه در رابطه با فتنه‌های اتفاق افتاده در کشور تصریح کرد: وقتی به سیر قضیه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در سال ۱۳۷۸ یک خال‌جوش فتنه، در سال ۱۳۸۸ یک خال‌جوش فتنه خورده‌ایم و احتمالاً بر اساس پیش‌بینی مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۸ نیز یک خال‌جوش خواهیم خورد یعنی فتنه اکبر درراه است پس باید مراقب باشیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی با یک کف و سوت زدن و با یک مغرور شدن و با یک خودشیفتگی فتنه به راه انداختند. تصریح کرد: قرآن ما را به تقوا توصیه کرده اما دانستن تقوا کافی نیست انسان دو بعد ادراکی و تحریکی دارد که بعد ادراکی با درس خواندن تأمین می‌شود اما بعد تحریکی و خواستن ما در نماز شب و گریه و تضرع به دست می‌آید.

خدایی عنوان کرد: تقوا از طریق تضرع و ارتباط باخدا به دست می‌آید و توصیه دوم این است که اهل مطالعه باشیم و به اتفاقات سطحی نگاه نکنیم.

این استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به اینکه افرادی که در فتنه 88 گرفته شدند آلودگی پسینی داشته که سبب شد گرفته شوند. تصریح کرد: خداوند یا این‌قدر ما را دوست دارد که به‌موقع به ما نهیب میزند یا ما را رها می‌کند تا به گناه آلوده شویم و به‌موقع برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات