خبرهای داغ:
رئیس ‌کل دادگستری استان قزوین:

علما، مرزبانان اندیشه بشریت هستند

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین گفت: علما، مرزبانان اندیشه بشریت هستند، اگر می‌خواهیم از فتنه‌ها به سلامت عبور کنیم باید پیرو خط ولایت‌فقیه باشیم چه بسا فتنه‌ها آینده سخت‌تر از فتنه ۸۸ خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۹۵۵۱۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: علما و فقها همواره نقش بسیار مهمی در هدایت و جلوگیری از گمراهی مردم در زمان فتنه بر عهده داشتند و در طول تاریخ با ایثار جان خودشان به درجه شهادت نائل آمدند و نام و یادشان در تاریخ ماندگار شده ‌است.
وی به شأن علم و عالم از منظر اسلام اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: علمای شیعی اسلام مرزبانان خط اول هستند، نه مرزبانان مادی و خاکی، مرز فکری و اندیشه مرز خاکی نیست، بلکه این مرز گاه در کلاس درس، در خانه، دانشگاه و حوزه و معابر عمومی است که دشمن در نزدیک‌ترین جایی که احساس می‌کنیم اندیشه‌های خود را به‌راحتی مخابره می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: مرزبانان عقیده و اندیشه جامعه اسلامی، علما و فقهای شیعه هستند که در مقابل هجمه‌های ابلیس و لشکریان او به اشکال مختلفی خودنمایی می‌کنند، دشمنان مرزهای مختلف عقیدتی تنها از طریق استدلال نمی‌آیند، بلکه به اشکال مختلف ظاهر می‌شوند، در نتیجه علما گاه با موعظه، استدلال منطقی و فلسفی، ارشاد و گاه با عمل خودشان راه حق و حقیقت را به مردم نشان دهند تا به مسیر سعادت دست یابند.
رئیس ‌کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: علم، ایمان و عمل صالح سه عامل اصلی در رستگاری به‌شمار می‌آید که دست‌یابی به آن با توپ، بمب و اسلحه میسر نیست و در این نقطه جایگاه علما به خوبی مشخص می‌شود.
این مسئول قضایی افزود: مردم جامعه اسلامی در یک خط فکری و ایمانی قرار ندارند، معمولا ابلیس و لشکریان او نسبت به افرادی که ضعیف هستند نفوذ بیشتری دارند که در این میان علما با سخنان، قلم و موعظه‌های خود نسبت به روشنگری مردم و هدایت آنان به سوی رستگاری وارد میدان می‌شوند.
حجت الاسلام قدرتی در ادامه گفت: امروز دشمن در فضای مجازی و حقیقی علیه نیروهای نظامی و امنیتی ایران را مورد هجمه قرار می‌دهد، زیرا این نیروها همچون کوه در مقابل دشمنان ایستاده است و در کنار آن شاهد حمله به جایگاه علما نیز در این دو فضا هستیم که سعی در فریب افکار عمومی به خصوص نسل جوان هستند.
وی تصریح کرد: علما مرربانان اندیشه بشریت هستند، فتنه ۸۸ مصداق بارز فعالیت رسانه‌ای دشمنان در فضای مجازی و حقیقی علیه علما و فقهای دین بود که در آن زمان اگر ارشادات و منویات مقام معظم رهبری، علما و خطبا نبود، معلوم نبود چه اتفاقی برای ایران اسلامی می‌افتاد.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمن آمده بود تا با تمام توان، آخرین ضربه را به نظام وارد کند اما منویات مقام معظم رهبری منجر به خلق حماسه ۹ دی شد که مردم با حضور خودشان اعلام کردند همچنان پای عهدی که با امام راحل و مقام عظمای ولایت بسته‌اند، هستند.
مقام ارشد قضایی استان قزوین یادآور شد: دشمن همواره دشمن است و هیچ‌گاه دوست نخواهد شد، اگر کسی این سخن را باور نکند و با این خیال که روزی دشمن دوست خواهد شد، این شخص بسیار ساده‌اندیش است؛ دشمنان انقلاب هرگز راضی از ملت ایران نخواهند شد، مگر اینکه مردم دست از ارزش‌های دینی خود، غیرت دینی و انقلابی بکشند که در این زمان دشمن تازه آنان را به عنوان شهروند درجه سه می‌پذیرد که در این درجه باید نوکری دشمن را انجام دهند و این چیزی جز ساده‌اندیشی برای کسانی که فکر می‌کنند دشمن تبدیل به دوست می‌شود، است.
حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: مردم در حماسه ۹ دی ۸۸ دشمنی دشمنان نظام را پذیرفتند و مسئولان نیز باید به این صف مردمی بپیوندند، زیرا این ملت پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی با بصیریت و همدلی پای نظام ایستاده‌اند.
این مسئول گفت: علما وارثان انبیا هستند، علما علم و دانش به ارث گذاشتند؛ آیت‌‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان فقه عالی‌قدر نقش به‌سزایی در تبیین احکام نوظهور فقهی داشتند.
وی خاطرنشان کرد: مباحث فقهی در جامعه اسلامی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. به طور مثال امروز نظام بانکداری ما تا چه اندازه از مباحث فقهی در اداره امور خود برخوردار است؟ بازار کسب و کار، مقررات امور بیمه و مالیاتی تا چه اندازه بر اصول فقه اسلامی منطبق است؟
حجت الاسلام قدرتی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی، فقیه صاحب‌نظر در اصول فقهی بود اما به‌راستی تا چه اندازه در کشور در حوزه‌های مختلف مدیریتی از تحقیقات و مباحث فقهی این فقه عالی‌قدر استفاده شده ‌است؟ آیت‌الله هاشمی شاهرودی در کنار مقام مرجعیت دینی، پذیرای مسئولیت کشوری نیز بود و این نشان از جایگاه والای علمی این عالم بزرگوار داشت.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: بیش از ۱۰۰ جلد کتاب عمیق استدلال فقهی از آیت‌الله هاشمی شاهرودی به چاپ رسیده است که باید بیش از پیش از این آثار بهره لازم را ببریم.
وی در پایان یادآور شد: اگر می‌خواهیم از فتنه‌ها به سلامت عبور کنیم باید پیرو خط ولایت باشیم چه بسا فتنه‌ای که دشمنان برای انقلاب در نظر گرفته‌اند بسیار سخت‌تر از فتنه ۸۸ باشد، شاید در فتنه آینده دشمن دیگر پرچم یا حسین (ع) را به آتش نزند، بلکه با پرچم سیدالشهدا (ع) وارد عرصه شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار