مدیر حوزه علمیه اردکان:

کارگزار باوفا کسی است که دشمن از حرف زدن و یا سکوتش سوءاستفاده نکند

مدیر حوزه علمیه اردکان با اشاره به اهمیت حفظ نظام و ارزش‌ها گفت: کارگزار باوفا کسی است که دشمن از حرف زدن و یا سکوت او سوءاستفاده نکند.
کد خبر: ۹۰۹۵۸۶۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید کمالی در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) ضمن تسلیت ارتحال این عالم گران‌قدر و کارگزار باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران به بیان گوشه‌هایی از زندگی و خدمات آن عالم فرزانه پرداخت.
وی گفت: نوآوری‌های علمی و فقهی، درصحنه مبارزه بودن، مجاهدت در مسئولیت‌ها، تربیت شاگردان ممتاز و دارا بودن جنبه‌های اخلاقی آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) ازجمله مواردی است که می‌توان درباره آن سخن گفت.
مدیر حوزه علمیه اردکان افزود: ایشان از شاگردان ممتاز شهید محمدباقر صدر بودند و از این استاد بزرگوار بهره‌ها برده است لذا دقت‌های علمی، اصولی و فقهی شهید صدر را که در کتاب‌هایش موجود است در درس خود داشتند و همین امر باعث شده بود که آیت‌الله شاهرودی در مباحث علمی و فقهی نوآوری‌های زیادی داشته باشد.
وی اظهار داشت: از جنبه‌های اخلاقی نیز می‌توان به سعه‌صدر ایشان اشاره کرد که درس بزرگی برای همه است. همیشه لبخند بر روی لب داشتند. نکته دیگر تواضع ایشان بود که علیرغم دارا بودن مقام علمی بالا خود را سرباز ولایت می‌دانست و در هرجایی که مقام معظم رهبری امر می‌کردند باروی باز می‌پذیرفتند.
حجت‌الاسلام کمالی در ادامه به خدمات آیت‌الله هاشمی شاهرودی به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در دوره ریاست ایشان بر قوه قضائیه مواردی مانند لایحه قانون مجازات اسلامی، اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری، لایحه پیشگیری از وقوع جرم، قانون شوراهای حل اختلاف، لایحه حمایت از خانواده، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به تصویب رسید.
وی افزود: دیدارهای مردمی ایشان از دیگر خدماتی بود که در دوره ریاست بر قوه قضاییه انجام شد. متأسفانه امروز این‌گونه برنامه‌ها در بین مسئولین ما کمرنگ شده است. مردم باید بتوانند مشکلات خودشان را رودررو با مسئولین در میان بگذارند.
مدیر حوزه علمیه اردکان گفت: آخرین سال حضور آیت‌الله شاهرودی در قوه قضاییه با فتنه 88 مصادف شد که هم مدارا کرد و هم قاطعانه با اخلالگران نظم و امنیت جامعه برخورد کردند که برخی‌ها برگزاری دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات آشوبگران را نمایشی نامیدند.
وی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در موضوع فتنه مدارا کرد. در ترکیه شبه کودتایی به وجود آمد ولی بیش از 30 هزار نفر را برکنار کردند اما در فتنه 88 که این‌همه آسیب مادی و معنوی به کشور تحمیل شد چقدر کوتاه آمدیم و عده‌ای هنوز هم طلبکارند.
حجت‌الاسلام کمالی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) گفت: رهبر معظم انقلاب با جملات مختلفی از آیت‌الله شاهرودی تعریف و تمجید کردند و نکات مختلفی را مطرح کردند. یکی از تعابیری که به کاربردند تعبیر کارگزار باوفا بود.
وی افزود: ما در نظام اسلامی کارگزار کم نداشتیم منتهی کارگزار باوفا و بی‌وفا داریم. کارگزار بی‌وفا کسی است که در دوران مسئولیت خود یا بعدازآن به‌جای اینکه محافظ اصل نظام، ولایت‌فقیه، اصل انقلاب و ارزش‌ها باشد چرخش می‌کند.
مدیر حوزه علمیه اردکان در پایان تصریح کرد: کسی که حرف زدنش و یا حتی سکوتش دشمن را شاد می‌کند کارگزار باوفا نیست. کسی که با مردم روراست نیست به مردم وفادار نیست. این‌گونه عمل کردن بهترین علامت برای تشخیص وفاداری و یا بی‌وفایی افراد است. باوفا کسی است که نمی‌گذارد دشمن از موقعیتش سوءاستفاده کند.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات