خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

جریمه ۲۲۲ میلیارد ریالی متخلفان در سازمان تعزیرات حکومتی همدان

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل ۸هزار و ۵۶ فقره پرونده طی ۹ ماه اخیر با محکومیت ۲۲۲ میلیارد ریالی در سازمان تعزیرات حکومتی همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۱۹
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

جریمه ۲۲۲ میلیارد ریالی متخلفان در سازمان تعزیرات حکومتی همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حسن پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل 8 هزار و 56 فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت، درمان و دارو و قاچاق کالا و ارز طی 9ماه گذشته در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 8 هزار و 85 فقره پرونده با محکومیت 222میلیارد ریال مختومه شده است.

وی به تشکیل 6هزار و 769 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات اشاره و عنوان کرد: 99.5 درصد از پرونده‌های تشکیل شده در بخش کالا و خدمات به تعداد 996 هزار و 738 فقره مختومه شده که جمع کل محکومیت‌ها 45 میلیارد و694میلون ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشکیل 529 فقره پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان طی 9ماه گذشته با محکومیت یک میلیارد و 833 میلیون ریال گفت: در این بخش به تمام پرونده‌های وصولی رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز 758 فقره پرونده تشکیل شده است، افزود: در این حوزه 818 فقره پرونده مختومه شده که علاوه بر پرونده‌های سال جاری بخشی از پرونده‌های سال قبل نیز وجود دارد.

حسن پور با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا به 108 درصد از پرونده‌ها رسیدگی شده است، تصریح کرد: مجموع کل محکومیت‌ها در این حوزه 174 میلیارد و 661 میلیون ریال است.

وی در تشریح پرونده های مهم تشکیل شده طی سال جاری، به تشکیل 26 فقره پرونده مهم با ارزش 12میلیارد ریال در حوزه کالا و خدمات اشاره و بیان کرد: 58 فقره پرونده مهم نیز در بخش قاچاق کالا و ارز به ارزش99  میلیارد ریال و نیز پنج فقره پرونده مهم در بخش سوخت به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشکیل 33 فقره پرونده سیگار در شهرستان بهار به ارزش 180میلیون ریال، عنوان کرد: در شهرستان کبودراهنگ نیز دو فقره پرونده سیگار به ارزش 8 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته قاچاق دام زنده و سوخت در استان افزایش یافته، از تشکیل 67 فقره پرونده خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 49 فقره منجر به محکومیت و 23 مورد برائت شده است.

حسن پور با اشاره به اینکه در بخش شرکت‌های تولیدی سه فقره پرونده به دلیل کیفیت نامناسب و انقضای تاریخ مصرف، تشکیل شده است، افزود: در این خصوص علاوه بر ضبط و توقیف کالاها ، واحد تولیدی متخلف در مجموع مبلغ یک میلیارد و 880 میلیون ریال جریمه شدند.

وی به تشکیل دو فقره پرونده قاچاق گوشی موبایل به تعداد 286 دستگاه گوشی موبایل با محکومیت 4میلیارد و 540 میلیون ریال، در استان همدان اشاره و عنوان کرد: در خصوص واحدهای صنفی مرغ و ماهی طی 9ماه اخیر، 233  فقره پرونده با محکومیت726 میلیون و 588 هزار و 400 ریال تشکیل شده است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه نانوایی‌ها 674 فقره پرونده با محکومیت یک میلیارد و 898 میلیون و 237 هزار ایجاد شده است، بیان کر : در حوزه خواربارفروشی نیز 890  فقره پرونده با محکومیت 8 میلیارد و 187میلیون و 808 هزار تشکیل شده است.

وی در تشریح اقدامات مهم سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان در آذر ماه به تشکیل 79 اکیپ گشت سیار اشاره و عنوان کرد: با بازرسی‌های به عمل آمده گشت‌های سیار 315 واحد صنفی به عنوان متخلف شناخته شده‌اند که جمع محکومیت‌های آنها 836 میلیون و 596 هزار ریال است.

حسن‌پور با بیان اینکه در خصوص گوشت قرمز 12 فقره پرونده با محکومیت یک میلیارد و 36 میلیون ریال ایجاد شده است، گفت: 7 فقره پرونده قاچاق دام تشکیل شده که 4 مورد از این پرونده‌ها با ارزش یک میلیارد و 776 میلیون ریال است که منجر به 126 میلیون ریال محکومیت شدند.

وی با بیان اینکه در اذر ماه 30 فقره پرونده مربوط به مرغ و ماهی با محکومیت 126میلیون ریال جریمه شدند، تصریح کرد: در خصوص گوشت قرمز 12 فقره پرونده با ارزش محکومیت یک میلیارد و 639میلیون ریال تشکیل شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان در ادامه سخنان خود با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان به تشکیل 833 اکیپ گشت سیار طی 9ماهه اخیر در این راستا خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال گشت‌های سیار در استان به صورت مستمر فعال شده که با تشکیل 833 اکیپ 4 هزار و 842 مورد بازرسی به عمل آمده که از این تعداد 3 هزار و 283 واحد صنفی به عنوان متخلف شناخته شده و یک هزار و 25 مورد از تخلف‌ها ، تخلف جزئی بوده که به ذکر تخلف و اخطار اکتفا شده است ضمن اینکه کل محکومیت واحدها در گشت سیار بیش از 18میلیارد ریال است.

وی ضمن دعوت از مردم در همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: تلفن 32523442 اداره کل تعزیرات حکومتی استان و تلفن گویای 124 سازمان، معدن و تجارت همدان و همچنین تارنمای 135 آماده دریافت گزارش های مردمی است.

حسن پور با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی، شرکت‌ها و نهادهای دولتی موظف و مکلف هستند هرگونه جابجایی کالا در انبارهای خود را در سامانه ثبت کنند، خاطرنشان کرد: به این واحدها تذکر داد در صورت عدم ثبت در سامانه پرونده آنها در تعزیرات رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات