کشاورزان مهاجر، آفتی برای سلامت امنیت غذایی مردم لرستان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: طی سال‌های اخیر کشاورزان مهاجر به عنوان آفتی برای افزایش کمیت محصولات خود سلامت امنیت غذایی شهروندان لرستانی را به خطر می‌اندازند.
کد خبر: ۹۰۹۶۷۴۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی لرستان اظهار کرد: کشاورزان مهاجر با اجاره اراضی کشاورزی به آفتی برای تهدید سلامت شهروندان لرستانی تبدیل شده‌اند.

وی سلامت و امنیت غذایی را موضوعی مهم خواند و عنوان کرد: در این زمینه برنامه جامع مشترکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی وجود دارد، به‌نحوی‌که میزان سموم در محصولات اندازه‌گیری و راه‌های جایگزین در جهت کم خطر کردن و سلامت تولیدات پیشنهاد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: متأسفانه طی سال‌های اخیر کشاورزان مهاجر و غیر بومی که تنها به دنبال افزایش کمیت محوصلات خود هستند، به عنوان آفتی سلامت امنیت غذایی شهروندان لرستانی را به خطر می‌اندازند.

 

خجسته‌پور همچنین در خصوص استفاده از گاز طبیعی به جای زغال چوب برای کبابی‌ها خاطرنشان کرد: مصوب شد که کار پژوهشی کتابخانه‌ای و زودبازده در این باره انجام شود.

وی به دست‌اندرکاران این بخش و همچنین عموم استفاده‌کنندگان از زغال چوب توصیه کرد در صورت امکان به سمت راه‌های جایگزین و کم خطرتر برای سلامت مردم حرکت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان داشت: در مقابله با بیماری‌های سل و ایدز آموزش همگانی مهمترین بخش است، بنابراین مصوب شده این مهم توسط دستگاه‌هایی که بیشترین مخاطب را دارند با استفاده از ظرفیت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گیرد.

خجسته‌پور با اشاره به مقابله با ریزگردها نیز گفت: طرح جامع مشترکی در این خصوص تهیه شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها با سازمان محیط‌زیست همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات