امام‌جمعه اردکان:

مسئولان فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند/ موضوع عفاف و حجاب را سیاسی نکنید

امام‌جمعه اردکان با اشاره به فرصت کوتاه خدمت‌رسانی گفت: مسئولان فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۵۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، گفت: اصلاح بین مردم از بزرگ‌ترین صدقه‌ها نزد خداوند و پیامبر است که ثواب آن از یک سال نماز و روزه بیشتر است.
وی در ادامه با اشاره به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاشاه اظهار داشت: رضاشاه در سفر خود به ترکیه و مشاهده وضعیت زنان آن کشور بر آن شد که دستور استعمار را در کشف حجاب را اجرا کند.
امام‌جمعه اردکان گفت: رضاشاه در سخنرانی خود تأکید کرد که نجابت و عفت زن ربطی به چادر ندارد. زن روحاً و اخلاقاً می‌تواند عفیف باشد حتی اگر چادر هم بر سر نداشته باشد. امروز این مطلب از برخی از افراد در کشور ما شنیده می‌شود و می‌گویند. ما هم می‌دانیم که بین حجاب و عفاف فرق است اما حجاب تأثیر به سزایی در حفظ عفاف دارد.
وی افزود: نکته قابل‌تأمل این است که کسانی که می‌خواهند ما را به راه باطل بکشانند از ابزار حق، دین و دلسوزی برای مردم استفاده می‌کنند. امروز کسانی در کشور به دلیل دفاع از حقوق زنان برعلیه حجاب حرف می‌زنند. آن‌ها می‌خواهند زنان را به اجتماع بکشانند و حریم بین زن و مرد را در اجتماعات سست کنند. کسانی که امروز اسم رضاخان را به نیکی می‌برند ظلم‌ها و جنایات او را نمی‌بینند.
حجت‌الاسلام شاکر اظهار داشت: کشف حجاب موضوع ساده‌ای نبود. علمای بزرگ قیام کردند و مردم به خاطر دفاع از حجاب کشته‌ها دادند. امروز هم وظیفه ما این است که از حجاب و عفاف که میراث شهدای بزرگوار است دفاع کنیم. همه ما باید دغدغه دینی داشته باشیم و این مسائل را با مسائل سیاسی قاطی نکنیم.
وی تصریح کرد: اجازه ندهیم که بعضی‌ها مردم ما را وارد بازی‌های جناحی و سیاسی و چپ و راست کنند و حتی با مسائل شرعی ما نیز بازی سیاسی کنند. متأسفانه گاهی مردم ما به دلیل عدم اطلاع کافی فریب می‌خورند.
خطیب جمعه اردکان گفت: آموزش‌وپرورش در این زمینه وظیفه سنگین‌تر و نقش اساسی‌تری دارد. گاهی به گوش می‌رسد که مدیر برخی از مدارس حجاب را سهل می‌گیرند و مشوق کنار گذاشتن چادر توسط دانش آموزان می‌شوند. این مدیر و معلم مدرسه نمی‌دانند که چه اثری در زندگی دنیا و آخرت دانش آموزان دارند. اگر حجاب و اعتقادات نسل این دانش آموزان در آینده سست شود این مدیر و معلم در آن جرم و گناه شریک هستند.
وی افزود: امروز نمی‌شود که دانش آموزان را با فشار و زور وادار کرد که چادربه‌سر کنند. با این هجمه‌ای که در کشور وجود دارد و فضای بدی که در تلویزیون و صداوسیمای ما وجود دارد ریشه بخشی از آسیب‌های اجتماعی به تلویزیون و سریال‌ها برمی‌گردد. بخشی از ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی و تغییر در شیوه حرف زدن مردم مربوط به تلویزیون است. هرکسی باید به‌اندازه خودش نسبت به اهل خود تلاش کند.
حجت‌الاسلام شاکر، سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و افزود: وی از مردان مبارز انقلاب بود و زحمات زیادی برای این انقلاب کشید. بسیاری از علما و بزرگانی که برای این انقلاب تلاش کردند رفتند اما این نظام همچنان برپاست. ما علاوه بر اینکه وظیفه‌داریم از این بزرگان یاد کنیم باید به این نکته عبرت‌آموز توجه داشته باشیم که همه رفتنی هستیم.
وی اظهار داشت: مسئولین امروزی گاهی حرف‌هایی می‌زنند و با مردم بدبرخورد می‌کنند و الفاظی به کار می‌برند که در شأن این مردم نیست و در حق مردم و نظام جفا می‌کنند.
امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: نظام ما در آستانه چهل‌سالگی خود قرار دارد و باید بدانیم که این نظام ما پایبند به اشخاص و افراد نیست. این نکته قابل‌تأملی برای همگان بخصوص برای مسئولان است که اگرچند صباحی مسئولیتی دارند فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشمارند و به وظیفه خود عمل کنند و باحالت تکبر و خودبرتربینی با مردم برخورد نکند و الفاظی را در سخنان خود به کار نبرند که در شأن مردم و انقلاب نیست.
گرامیداشت یاد شهدای دانشجو و به‌ویژه شهید علم الهدی و شهدای عملیات کربلای 5 از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات