خبرهای داغ:
رئیس اتاق اصناف مراغه:

حمایت از حقوق مصرف کنندگان اولویت اصلی اصناف است

رئیس اتاق اصناف مراغه در جلسه تنظیم بازار این شهرستان با بیان اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان اولویت اصلی اصناف است گفت: اصناف نقش واسطه ای و توزیع کننده دارند و در گرانی های اخیر مقصر نیستند.
کد خبر: ۹۰۹۷۶۶۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید معصومی افزود: عامل اصلی افزایش قیمت ها به رغم افت محسوس قیمت ارز، عدم تعهد لازم از سوی وارد کنندگان و تولیدکنندگان داخلی است.
وی به رکود حاصل از گرانی در بازار اشاره کرد و گفت: در صورت عدم کاهش 20 درصدی مالیات ها بر بازار و اصناف، شاهد ورشکستگی بازاریان خواهیم بود.
معصومی همچنین با اشاره به اجرای طرح گشت سیار مشترک برای کنترل بازار گفت: اکیپ های سیار با مشارکت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت های واحدهای صنفی نظارت شده و با متخلفان برخورد می شود.
وی افزود: فروش خارج از قیمت مصوب، عدم درج قیمت ها و خودداری از صدور فاکتور تخلف بوده و با واحدهای صنفی متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.
معصومی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری اتحادیه های صنفی، اجناس و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در شهرتامین شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
فرماندار مراغه نیز با اشاره به نقش تعیین کننده بازار در تامین کالاهای اساسی مردم گفت: رضایتمندی مردم هدف اصلی بازاریان و اصناف این شهرستان است.
حمید شکری افزود: براین اساس مجموعه اتاق اصناف و واحدهای صنفی تلاش و حرکت موثری برای تامین ارزاق و کالاهای اساسی مردم دارند.
وی با اشاره به وجود برخی عدم شفافیت ها در قیمت اجناس در بازار ادامه داد: این امر زمینه ساز بروز بدبینی ها در بین مردم و جامعه می شود و از این رو باید با صدور فاکتور و درج قیمت ها این مشکل مرتفع شود.
شکری با بیان اینکه دغدغه اصلی اصناف، تامین مایحتاج مردم است اضافه کرد: با وجود ادامه افزایش قیمت ها در چند ماه گذشته، وضعیت بازار تثبیت شده و عملکرد اتاق اصناف و واحدهای صنفی در این زمینه رضایت بخش و امیدوارکننده است.
وی گفت: با همکاری و همراهی بازار و اتاق اصناف شهرستان، اشرافیت لازم برای کنترل بازار وجود داشته و هیچ نگرانی از بابت تامین کالاهای اساسی در آستانه سال جدید وجود ندارد.
شکری با اشاره به عوامل موثر در افزایش قیمت ها افزود: تاثیرپذیری جامعه و بازار از مسائل و التهابات اجتماعی و اقتصادی بیش ازهر زمانی بوده و بیشتر تحت تاثیر جو روانی موجود است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 150 واحد صنعتی و تولیدی و بیش از 9 هزار واحد صنفی داری پروانه کسب قانونی و مجاز در مراغه فعالیت می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها