خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد

کاهش 10 درصدی حوادث مصرف کنندگان گاز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: آمار مقایسه ای حوادث مصرف کنندگان ناشی از مصرف گاز طبیعی در 9 ماهه اول سال جاری در مقایسه با سال قبل حاکی از کاهش 10درصدی تعداد کل حوادث مصرف کنندگان ، 6/87 درصدی در تعداد حوادث ناشی از نشت و انفجار، 45/46 درصدی در حوادث ناشی از نشت منواکسید کربن و گازگرفتگی و 33/34 درصدی در تعداد متوفیان ومتاسفانه افزایش 31/43 درصدی تعداد مصدومان حوادث ناشی ازمصرف گاز طبیعی در سطح استان می باشد.
کد خبر: ۹۰۹۷۷۲۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی بهنقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، سیدرضا رهنمای توحیدی حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی را در دو بخش اشاره و بیان کرد: حادثه یا ناشی از نشت گاز وسیله گازسوز می باشد که نتیجه آن انفجار و آتش سوزی است و یا حادثه ناشی از  تولید منواکسید کربن وعدم انتقال محصولات احتراق به بیرون می باشد که نتیجه آن گاز گرفتگی است.
وی افزود: با ورود به فصل سرد سال بیشتر حوادث مربوط به گاز طبیعی از نوع گازگرفتگی و نشت منواکسید کربن در محیط است که منجر به فوت و مصدومیت  می گردد که خوشبختانه آمار 9 ماه امسال در مقایسه با مشابه سال قبل نشانگر کاهش 45.46 درصد مسمومیت می باشد.
رهنمای توحیدی در خصوص علل بروز حوادث گفت : نشت گاز از شیر مصرف به دلیل عدم نصب درپوش و بست ، نشت گاز شیلنگ پوسیده و پاره از بیشترین حوادث ناشی ازانفجار و آتش سوزی و همچنین استفاده از دودکش های غیراستاندارد از نوع آکاردئونی و عدم رعایت قطر مناسب دودکش از علل حوادث ناشی از گاز گرفتگی می باشد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد حوادث در مرکز استان از  مناطق 2و3 و4 تبریز  ودر شهرستانها ی استان از شهرستان های مرند، مراغه و سراب گزارش شده است.

رهنمای توحیدی با  یادآوری اینکه با کاهش دمای هوا و استفاده مشترکین از وسایل گرمازا تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن افزایش می یابد افزود همین موضوع ضرورت توجه به رعایت نکات ایمنی استفاده از وسایل گرمازا را دو چندان می کند.
مدیر عامل شرکت گاز استان در خاتمه از تمامی مشترکین  درخواست کرد: در نصب سیستم های گرمازا نهایت احتیاط را داشته و ضمن استفاده از وسایل گرمازای استاندارد از نصب بخاری های فاقد دودکش در منزل مسکونی خودداری نموده و هر از چندگاهی مسیر دودکش از محل اتصال به وسیله گرمازا تا پشت بام را مورد بررسی قرار داده و از تخلیه محصولات احتراق اطمینان داشته و توجه داشته باشند دودکش در پشت بام به کلاهک H شکل مجهز و ارتفاع آن از پشت بام یک متر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها