فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

مهارت‌آموزی، اشتغال و تقویت اعتقادات دینی افراد حلقه‌های مفقوده ترک اعتیاد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: عدم مهارت‌آموزی، اشتغال و تقویت نشدن اعتقادات دینی افراد حلقه‌های مفقوده روش‌های درمان اعتیاد هستند.
کد خبر: ۹۰۹۷۹۶۴
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان  با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری طی دو سال اخیر تاکید ویژه ای به موضوع مبارزه با  آسیب‌های اجتماعی داشته اند بیان کرد: بر این اساس بسیج و سپاه برای رفع این مشکل به تازگی وارد کارزار مبارزه با اعتیاد شده‌اند.

وی افزود: معتادان به دو دسته متجاهر و معمولی تقسیم می‌شوند و بر اساس بررسی‌های میدانی که در زمینه مشکلات روش‌های درمان اعتیاد صورت گرفته متوجه شده‌ایم که عدم مهارت‌آموزی، اشتغال و تقویت نشدن اعتقادات دینی افراد حلقه‌های مفقوده این زنجیره هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار کرد:به دنبال ایجاد یک اردوگاه جدید برای مبارزه با اعتیاد هستیم و بر خلاف کمپ‌های ترک اعتیاد افراد در این مرکز که موسسه کرامت نامیده‌ شده حدود یک سال نگهداری می‌شوند و در  شیوه درمان آن‌ها از روش‌های سنتی و تقویت اعتقادات مذهبی نیز استفاده خواهد شد.

کشکولی در خصوص مراحل ترک اعتیاد در موسسه کرامت عنوان کرد: در مرحله اول معتادان سم‌زدایی اشده و سپس در مرحله نجات روی تقویت روحی آنان  کار می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله سوم این افراد  آموزش‌هایی در حوزه‌های ورزش و احکام دینی می‌بینند و با استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی روی مهارت‌آموز و اشتغال آن‌ها کار می‌شود و پس از آن فرد به مدت بیش از ۶ ماه توسط افرادی که در مساجد آموزش دیده‌اند، رصد می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: به دنبال این هستیم که افراد پس از ترک دوباره به چرخه اعتیاد بازنگردند، بنابراین از طریق سازمان بسیج سازندگیبه معتادان بهبود یافته وام‌اشتغالزایی تعلق می‌گیرد و در صورت مجرد بودن شرایط ازدواج این افراد نیز فراهم می‌‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار