استاندار لرستان:

ورود سپاه به حوزه مبارزه با اعتیاد کمک بزرگی برای دولت است

استاندار لرستان گفت:ورود بسیج و سپاه پاسداران به این حوزه کمک بسیار خوبی برای دولت بوده و سازمان بهزیستی برای کمک به سپاه همه امکانات مورد نیاز را در اختیار این نهاد قرار می‌دهد .
کد خبر: ۹۰۹۷۹۷۴
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، موسی خادمی شامگاه  یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر دارای جنبه‌های مختلفی بوده که خوشبختانه طی سالیان اخیر در حوزه مبارزه با توزیع آن نهادهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی اقدامات خوبی در سطح کشور و استان انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی کشور علاوه بر فعالیت‌های یاد شده در حوزه‌های مبارزه فرهنگی و مراقبت و درمان افراد معتاد اقدامات کم نظیری را انجام داده‌اند، عنوان کرد: پدیده اعتیاد در طول زندگی بشر وجود داشته و متاسفانه این آسیب اجتماعی قابل ریشه‌کنی نیست.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با این وجود دستگاه‌های اجرایی باید با هدف تامین امنیت جامعه و نسل جوان همه تلاش خود را در به حداقل رساندن این آسیب اجتماعی انجام داده و به کار گیرند.

خادمی با بیان اینکه پدیده اعتیاد علاوه بر خطرناک بودن دارای ساختار پیچیده‌ای است، اظهار کرد: این پدیده دارای آثار روانی، اقتصادی، امنیتی و موارد دیگری نیز بوده و نمی‌توان افراد مبتلا به اعتیاد را به یک قشر خاص محدود کرد، چرا که همه اقشار جامعه از این معضل اجتماعی آسیب دیده‌اند.

وی با بسیار دشوار خواندن درمان اعتیاد تصریح کرد:متاسفانه بسیاری از افراد پس از ترک مواد مخدر دوباره به این چرخه باز می‌گردند، بنابراین دستگاه‌های مسؤول باید با بازنگری در شیوه‌های درمانی خود، هدف را روی افزایش بازیابی درمان  اعتیاد قرار متمرکز کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه لرستان جزو استان‌هایی بوده که از آسیب‌های اجتماعی زیادی رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: ورود بسیج و سپاه پاسداران به این حوزه کمک بسیار خوبی برای دولت بوده است.

خادمی ادامه داد: سازمان بهزیستی برای کمک به سپاه همه امکانات مورد نیاز را در اختیار این نهاد قرار می‌دهد و امیدواریم سپاه بتواند همه معتادین متجاهر سطح شهر را جمع‌آوری کرده و در زمینه درمان آن‌ها اهتمام ورزد .

وی همچنین بر ضرورت افزایش نطارت‌ها بر روی فعالیت مرکزهای کمپ اعتیاد استان لرستان تاکید و اظهار کرد: همچنین کمپ‌های غیر مجاز  فعال در استان باید هر چه سریعتر  جمع‌آوری شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات