امام‌جمعه اردکان:

نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها خواسته مردم است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه گفت: نظارت بر بازار و قیمت‌ها بسیار مهم است و در این شرایط مردم انتظار دارند که نظارت بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۴۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جلسه هماهنگی احداث میدان میوه و تره‌بار شهرستان اردکان با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه گفت: نظارت بر بازار و قیمت‌ها بسیار مهم است و در این شرایط مردم انتظار دارند که نظارت بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: باید با متخلفان برخورد مناسب و قانونی انجام شود. باید کاری کرد که مردم تفاوت قیمت در بازار را احساس نکنند.
امام‌جمعه اردکان در پایان بر ضرورت احداث میدان میوه و تره‌بار در این شهرستان تأکید کرد و خواستار اقدام هرچه سریع‌تر در این زمینه شد.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردکان نیز در این جلسه با اشاره به نارضایتی مردم از اختلاف قیمت‌ها در بازار گفت: مدتی است که درزمینهٔ موضوع میوه و تره‌بار و اختلاف محسوس قیمت در بازار با اعتراضات مردمی روبرو هستیم که باید این مشکل رفع شود.
وی افزود: در اسرع وقت برای راه‌اندازی یک بازارچه میوه و تره‌بار در داخل شهر اقدام شود و در این بازارچه فروشندگان مکلف باشند که سود کمتری را دریافت کنند.
علیرضا جدیدی گفت: برای احداث میدان میوه و تره‌بار در مکان دائمی باید طرح جامع و کاملی تهیه شود و در این زمینه باید به چشم‌انداز آینده شهر در سال‌های بعد نیز توجه داشت.
شهردار اردکان هم گفت: شهر به یک میدان میوه و تره‌بار نیاز دارد و در برنامه شهرداری احداث این میدان قرار دارد. درگذشته اقداماتی انجام شد که مجدداً پیگیری شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به مجاورت شهرهای اردکان و میبد لازم است که برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا مردم این دو شهر از مزایای احداث میدان میوه و تره‌بار مرکزی و بزرگ استفاده کنند.
اباذر غفوری گفت: سه‌شنبه‌بازار اردکان به‌عنوان یک پتانسیل برای شهر است و باید برای استفاده مناسب‌تر از آن برنامه‌ریزی کرد.
محمدجواد شاکر، عضو شورای اسلامی شهر اردکان نیز در این جلسه با اشاره به توسعه نامتوازن صنعت در این شهرستان گفت: صنعت، از مزیت‌های شهر ما به‌خوبی استفاده می‌کند ولی به تعهدات اجتماعی خود عمل نمی‌کند.
وی افزود: در شهر اردکان زیرساخت‌های لازم وجود ندارد و ما وقتی حداقل‌ها را نداریم چگونه توقع داریم که بر قیمت‌ها نظارت داشته باشیم. احداث میدان میوه و تره‌بار یکی از دغدغه‌های مسئولین شهر است. صنایع باید درزمینهٔ احداث میدان میوه و تره‌بار اقدام کنند.
در ابتدای این نشست، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردکان گفت: در سطح شهر 19 میوه‌فروشی دارای پروانه میوه و تره‌بار و سه واحد عمده‌فروشی فعال است.
وی اظهار داشت: 3500 واحد صنفی در شهر فعالیت دارند. در قسمت اصناف دو نفر بازرس بر کنترل قیمت‌ها در سطح شهر نظارت دارند.
محمدرضا بهجتی تصریح کرد: موضوع تفاوت قیمت‌ها در سطح شهر احساس می‌شود که به نوع، درجه و کیفیت میوه و تره‌بار بستگی دارد.
وی در پایان گفت: موضوع احداث میدان میوه و تره‌بار شهرستان اردکان درگذشته نیز دنبال شده بود که متأسفانه این کار عملی نشد. احداث بازارچه عرضه میوه و تره‌بار می‌تواند در کنترل قیمت‌ها مؤثر باشد.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات