معاون وزیر صنعت تاکیدکرد

اشتغالزایی 15 هزار نفری در صنعت لاستیک/حمایت وزارت صمت از صنعت تایر

فرشاد مقیمی با اشاره به ضرورت حمایت از داخلی سازی و افزایش ظرفیت تولید ملی گفت: تایر به عنوان زنجیره صنایع پایین دستی پتروشیمی و پایین دستی خودرو بوده و این صنعت توانایی تولید در حد تأمین حدود70درصد نیاز تایر کشور را دارا می باشد. 
کد خبر: ۹۰۹۸۸۶۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در چهاردهمین همایش ملی صنعت لاستیک ایران صیانت از صنعت داخلی را از اولویت های وزارت صنعت اعلام کرد و گفت: حمایت از صنایع ملی به ویژه صنعت لاستیک علاوه برایجاد اشتغالزایی در توسعه صنعت کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
مقیمی در ادامه به بررسی چالش ها و مشکلات صنایع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و خاطر نشان کرد: این ستاد در راستای حمایت از داخلی سازی و کمک به صنعت کشور تشکیل شده و دغدغه های صنایع که عمدتا در حوزه سیستم بانکی ، گمرک ، مالیات و... می باشد، مورد پیگیری قرار می گیرد.
وی اظهارداشت: ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی برگزار و مسایل و مشکلات صنعتگران در سطح کلان دسته بندی و به شکل کلان شناسایی و رسیدگی می‌شود.
مقیمی با اشاره به چالش های پیش روی صنعت خاطر نشان کرد: این ستاد آمادگی شنیدن تمام نظرات صنعتگران را دارد و مشکلات در ستاد با حضور وزرا و نهادهای مربوطه و نیز نمایندگانی از تشکل های تخصصی پیگیری می‌شود.
معاون امور صنایع وزارت صمت موضوع نخستین جلسه این ستاد را مربوط به مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: در نخستین جلسه ستاد ملی تسهیل که این هفته برگزار شد مشکلات و چالش تولیدکنندگان در حوزه گمرک مطرح و مورد بررسی قرار گرفت ومقرر شد این موضوع در هفته آینده نیز به بحث گذاشته شود.
مقیمی عنوان کرد: از تمام تولیدکنندگان دعوت می‌شود تا نظرات و مشکلات موجود خود را در حوزه‌های عنوان شده را در اختیار این ستاد قرار دهد.
وجود ظرفیت اسمی 426 هزار تن لاستیک در کشور
 
وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به وضعیت صنعت لاستیک در کشور داشت و گفت: در منطقه خاورمیانه حدود 27 کارخانه تایر سازی وجود دارد که از این تعداد در حال حاضر 11 واحد تولید کننده انواع تایر و تیوب در داخل کشور ایران به ظرفیت اسمی 426 هزار تن دارای پروانه بهره برداری هستند.
مقیمی ظرفیت اسمی انواع تایر های سواری را برابر با 164.5 هزار تن و ظرفیت اسمی انواع تایر باری(سبک و سنگین) حدود 187 هزار تن اعلام کرد و افزود: صنعت تایر دارای ارزش افزوده اقتصادی مناسبی بوده و علاوه بر وجود متخصصین و مهندسین مجرب و تأمین کادر مورد نیاز سبب اشتغال بیش از 15 هزارنفر شده است.
معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: گسترش و توسعه صنعت تایر سازی در ایران نشاندهنده روند رشد تولید برخی از تایر ها از جمله انواع تایر های رادیال سواری و باری بوده که این امر در آینده پیشرفت بالایی را در زمینه تأمین نیاز تایر های مذکور را خواهد داشت.
مقیمی تاکید کرد: با توجه به منابع موجود در زمینه تأمین مواد اولیه (از جمله توسعه صنعت پتروشیمی کشور، دوده، منسوج استخوانبندی تایر ) امکان تامین حدود 73 درصد مواد اولیه صنعت تایر در داخل کشور می باشد.
 
بازدید از نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین صنعت لاستیک
 
گفتنی است مقیمی معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در ادامه از نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین صنعت لاستیک که با هدف معرفی نیازمندیهای صنعت تایر با هدف تعمیق بخشی ساخت داخل درحال برگزاری است نیز بازدید کرد. در این نمایشگاه دستاوردهای ایرانی در حوزه صنعت تایر به نمایش گذاشته شده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار