نشست خانوادگی پیشکسوتان سپاه سیرجان با موضوع نقش همسران در دفاع مقدس

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان در این جلسه گفت:: زنان ایرانی علاوه بر تلاش در تهذیب نفس و پیراستن خود از رذائل، در فعالیت‌های اجتماعی شرکت چشم گیری داشتند
کد خبر: ۹۰۹۹۱۰۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ نشست خانوادگی پیشکسوتان در موضوع نقش همسران در دفاع مقدس با سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان حجت الاسلام دکتر محمدی برگزارشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان در این جلسه گفت:: زنان ایرانی علاوه بر تلاش در تهذیب نفس و پیراستن خود از رذائل، در فعالیت‌های اجتماعی شرکت چشم گیری داشتند. آن‌ها ابتدا در راهپیمایی‌ها حضور گسترده پیدا کردند و گاه با طفل در شکم یا با فرزند در آغوش با مشت و فریاد به مقابله با گلوله‌های کفر و استکبار رفتند و مردان را در یاری امام راحل خجل کردند. زنان غیور ایرانی پس از بیعت با امام راحل، اسماعیل خویش را به کشتارگاه فرستادند و با دیدن اجساد مطهر شهید خویش سر بر سجده شکر گذاشتند و با صفای باطن سلام بر حسین (ع) دادند و شرمگین با زینب (س) سخن گفتند.

حجت الاسلام دکتر محمدی در ادامه بیان کرد: زنان با درک صحیح و آگاهانه از وضعیت نا به سامان کشور و تحریم اقتصادی، کاهش تولید داخلی، تعطیلی کارخانجات وابسته... و با توجه به موقعیت مالی همسر، جلوة دیگری از ایثار، صبر و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند و با دوری از اسراف و تبذیر و تجمل گرایی و مدپرستی، ... قناعت و کم‌مصرفی و ساده زیستی را پیشة زندگی خود کردندو برخی از آن‌ها در دوران حساس دفاع مقدس که کالا‌ها و ارزاق عمومی به صورت جیره بندی توزیع می‌گردید با نیت جهاد مالی و کمک به جبهه، در مصرف روزانه خود و خانواده صرفه جویی کرده، آن را به جبهه‌ها ارسال می‌نمودند.

ایشان در پایان گفت:: همرزمی زنان در پشت جبهه‌ها، پشتوانه معنوی و مایه تهییج رزمندگان و حفظ روحیة آن‌ها بود. بانوان فهیم کشور با کمک‌های مردمی در ستاد‌های کمک رسانی و تهیه پوشاک دست دوز یا دست بافت و تهیه مواد خوراکی ... قلب رزمندگان را مالامال از امید به پیروزی و نصرت می‌کردند. آن‌ها با نگارش نامه‌های احساسی و حماسی و ذکر رسالت عظیم آن‌ها در دفاع از ولایت فقیه، آرزوی توفیقات معنوی و دریافت اجر اخروی از سیدالشهدا را برای پدران، پسران و برادران دینی خویش مسئلت می‌کردند.
ارسال نظرات