مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر:

خدمت‌رسانی به محرومین از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر گفت: خدمت‌رسانی به محرومین جزء اولویت‌های اصلی و از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و بر همین اساس همه باید برای رفع محرومیت از مناطق محروم تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۹۳۶۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رمضان علیان، مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان گفت: آیات و روایات فراوانی در تأکید به امر انفاق "یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناکمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یأْتِی یوْمٌ لا بَیعٌ فِیهِ ای کسانی که ایمان آورده‏اید! از آنچه به شما روزی داده‏ایم، انفاق کنید" و از طرفی تشویق انسان‌ها به امورات خیر " فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ " و هم در برکات و ثواب‌های فراوانی که به رفع حوائج مؤمنین واردشده نقل‌شده است.

 وی با تأکید به‌ضرورت مشارکت خیرین در آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و کمبود منابع آموزش‌وپرورش و سرانه مدارس، مشارکت خیرین در بحث ساخت و تجهیز مدارس به امکانات روز آموزشی نظیر ویدئو پروژکتور و همچنین سوخت برای روستاهای دوردست ضروری است.

 مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی در الشتر گفت: هدف ما از اردوهای جهادی به روستاها علاوه بر رفع نیاز فقرا که به‌صورت جدی انجام داده‌ایم، نهادینه کردن فرهنگ کمک به ضعفا و فقرا است که در شهرستان و استان و با مشارکت افراد خصوصاً جوانان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: با حضور دوستان گروه جهادی در مناطق محروم و منازل فقرا یک کار فرهنگی مناسب مثل برگزاری نماز جماعت و برخورد مناسب و اخلاق مدارا نه و کار دلسوزانه، سبب دلگرمی آن‌ها به زندگی و علاقه‌مندی بیشتر آن‌ها به انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی به تفاوت‌های این گروه با سایر گروه‌های موجود استان اشاره کرد و گفت: معمولاً گروه‌های جهادی دانشجویی و سایر اقشار در مقاطعی از سال مثل تابستان و تعطیلات عید فعالیت می‌کنند ولی گروه جهادی دوستان ما در طول سال به امر خدمت‌رسانی به فقرا همت می‌کنند.

 علیان با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی در چند بخش عنوان کرد: در بحث عمرانی ساخت ساختمان کامل، تعمیرات داخلی، ساخت سرویس بهداشتی، حمام و حتی طویله برای اشتغال‌زایی و خودکفایی خانواده‌های نیازمند در برنامه ماست که امسال چندین ساختمان و سرویس بهداشتی و حمام و طویله با همکاری بسیج سازندگی سپاه، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، خیرین و دوستان گروه ساخته شد.

 

وی افزود: در بحث جهیزیه نظیر یخچال، فرش، ظروف، رختخواب و ... را با کمک خیرین سالانه برای تعدادی از زوج‌های جوان تأمین و در بخش درمان و تأمین هزینه دارو هم فعالیت‌هایی داریم، در بحث وام قرض‌الحسنه با یکی از بانک‌ها قرارداد بسته و با کمک خیرین گروه افراد نیازمند به وام به بانک معرفی و در کمتر از یک هفته وام دریافت می‌کنند.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان الشتر با اشاره به اینکه در بحث آزادسازی زندانیان نیازمند نیز تلاش‌هایی انجام‌شده و با کمک از خیرین برای آزادی زندانیان و بدهکاران مالی جمع‌آوری و هزینه شد. گفت: در بحث ایام اربعین، گروه ما به‌صورت ویژه هم در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی موکب ثارالله الشتر و هم در امر خدمت‌رسانی به زائرین در شهر مقدس کربلا همکاری کردند، در بحث ساخت مساجد و خانه‌های عالم هم با کمک خیرین در روستاها هم فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

 

 

 وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه، توزیع مواد غذایی است که معمولاً سالی چند بار در ایام ماه مبارک رمضان، ایام نوروز، شب یلدا و ... انجام می‌شود مثلاً سالانه ده تن آرد که ۲۵۰ کیسه آرد شده، توزیع می‌شود به‌علاوه سبد غذایی شامل برنج، گوشت و مرغ و سایر اقلام نیز در چند نوبت در طول سال بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات