امام جمعه میبد:

دانشگاه علوم پزشکی انتظارات مردم میبد را برآورده نکرده است

امام جمعه میبد با اشاره به پیشرفت‌های بسیار چشمگیر مسائل بهداشت و درمان در طول سالهای پس از انقلاب و پایه‌ریزی بیمارستان از سوی مردم و خیرین در میبد گفت: چندین طرح بهداشتی در میبد معطل نگه داشته شده است و آنطور که انتظار می رفت دانشگاه علوم پزشکی کمک نکرده است.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۹۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد فرارسیدن چهل سالگی انقلاب را فصل نوعی خواند و گفت: اگر همه منطق‌های معنوی و تمدنی و کلان اسلامی را کنار بگذاریم، باز هم انقلاب اسلامی در همه شاخص ها، رتبه‌های مهمی در منطقه و جهان در همین چهل سال برای کشور ما به ارمغان آورده است.

اعرافی تصریح کرد: مبادا کسانی به خاطر مشکلاتی که همه آنها را قبول داریم و درد سخت محرومین را می فهمیم و وظیفه حساس دولتمردان مورد تاکید است که حتما بیش از این باید همه حرکت کنند و بار سنگین گرانی و سختی ها را از دوش مردم بردارند؛ اما این موج نباید ما را از آن همه دستاورد در همین شاخص ها و پیشرفت های مادی و شکلی و ظاهری غافل کند.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ما یک پیشرفت و تعالی معنوی در کشورمان داشته ایم که داستان بلند دیگری است و در حوزه استقلال و آزادی از کشورهای نمونه هستیم، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: در نگاه تمدنی چهل سال یک گام است و گام‌های بلندی در پیش روست.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد : انقلاب اسلامی فراتر از تحولات در شاخص های توسعه ، پیشرفت و فراتر از شاخص هایی مثل استقلال و آزادی ، نگاه بلندتری را در عالم دنبال می کند که در آن نگاه بلند ملت ایران پیشگام است و ملت ایران با هوش و آگاهی در این مسیر پیش می رود.

وی ملت ایران را ملت تمدن ساز خواند و گفت: ملت ایران ملتی است که راهی نو به روی عالم گشوده است و در این راه باید مقاومت و پایداری کرد ، هوشمند و انقلابی عمل کرد و از هجمه دشمن نترسید و زینب گونه در میدان حضور داشت.

امام جمعه میبد با بیان اینکه چهل سال انقلاب ، هزار دستاورد برای این ملت بزرگ داشته است افزود : انقلاب اسلامی این ملت را به اوج عزت و عظمت رسانده است ؛ اما در آغاز راه بزرگی است که خدا باید کمک کند.

وی خاطرنشان کرد : این ملت نشان داده است که می تواند بر همه مشکلات فائق بیاید و از همه خطرها و لغزش هایی که در این مسیر پیدا می شود عبور و به سمت آرمانهای بلند حرکت کند.

اعرافی با اشاره به آثار انقلاب در شهرستان میبد هم گفت : میبد در چهل سال انقلاب تمام حیات خودش را باز یافت.

امام جمعه میبد با بیان اینکه همه شهرها و استانها و مناطق این طور نیستند افزود : آنان که چهل سال قبل را به یاد دارند می دانند که با حضور مردم عزیز ما در میبد در انقلاب حتی از سالها قبل از انقلاب و جانفشانی هایی که در دوره دفاع مقدس کردند ؛ میبد از لحاظ رشد و توسعه همه چیز خود را از انقلاب دارد.

خطیب جمعه میبد گفت: چهل‌وپنج سال قبل، در تقسیمات کشوری، انسجام و عمران شهری و روستایی، آب، برق، گاز، تلفن و مخابرات، راه، بهداشت و درمان، صنعت، آثار تاریخی، کشاورزی و تمام این شاخص ها در نقطه صفر بودیم در حالی که انقلاب ، امروز میبد را شهر نیرومند و قوی کرده است.

وی با بیان اینکه شهر میبد شهر اسلام و انقلاب است که پیشگام حضور در انقلاب بود، افزود : مردم میبد در همه مراحل انقلاب حضور داشتند و امروز در چهار دهه، میبد در اوج عظمت و افتخار است.

امام جمعه میبد تصریح کرد: میبد هم سهامدار انقلاب اسلامی است و به سهم خود جانفشانی و حضور قوی داشته است و هم وامدار انقلاب اسلامی است که باید این راه را با قدرت بیشتر ادامه دهد.

اعرافی با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار گفت: زینب کبری این بانوی بزرگ، اسوه قهرمانان عالم است و الگوی همه مردان و زنان عالم است که سر به آستان خدا سائیده اند و برای خدا و سعادت مردم همه وجود خود را تقدیم کرده اند.

وی گفت: همه پرستارانی که در سخت ترین شرایط همراه بیماران هستند و با نهایت مهربانی و وظیفه شناسی همیشه در کنار مریض ها قرار دارند خدمات شان را می ستاییم.

امام جمعه میبد با اشاره به پیشرفت های بسیار چشمگیر مسائل بهداشت و درمان در طول سالهای پس از انقلاب و پایه‌ریزی بیمارستان از سوی مردم و خیرین در میبد گفت: در ادامه همه این حرکت ها نظام و دولت و با پی گیری مسئولین و دانشگاه علوم پزشکی هم طرح های مختلفی انجام و یا در حال انجام است.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد: اما گلایه‌هایی هم داریم که علیرغم پیگیری‌هایی که بوده است؛ چندین طرح معطل نگه داشته شده است و آنطور که انتظار می رفت دانشگاه علوم پزشکی کمک نکرده است که امیدورایم با مجوزهایی که گرفته شده است مسئولین تا پایان سال این طرح ها را تکمیل کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به سهم ملت ایران در بازسازی عتبات عالیات هم گفت: همانطور که مردم در صحنه انقلاب عزاداری های امام حسین(ع) حضور بسیار قوی دارند؛ در عشق به خاندان پیامبر و کمک به بازسازی عتبات عالیات هم قدم های بزرگی برداشته و سالانه میلیاردها تومان در استان و شهرستان به عتبات عالیات کمک می کنند.

اعرافی با بیان اینکه مسئولین در ستاد عتبات عالیات در هزینه ها دقت دارند و حتی منافع اقتصادی به کشور دارد افزود: مردم به شبهه افکنی‌ها توجه نکنند چرا که همه کشورها امت اسلام است و تمام مراقد و عتبات عالیات وابسته به شیعیان است که پایگاه اصلی آن ایران است و مردم کمک های خود را نسبت به ساخت صحن های جدید به ستاد عتبات عالیات تقدیم کنند.
انتهای پیام/ د 
ارسال نظرات