فقیه گفت: تمام کسانی که حاضرند در راه حراست از انقلاب اسلامی، میهن اسلامی و آرمان های اسلامی و امام خمینی(ره) جهاد کنند، بسیجی هستند
کد خبر: ۹۰۹۹۶۹۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

مهدی فقیه بازیگر سریال حضرت مریم(ع) در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه مدافعان حرم باعث افتخارآفرینی این مرز و بوم شدند، اظهار داشت: در حالی ولادت حضرت زینب(س) را پشت سر گذاشتیم که بسیاری از مدافعان حرم، برای دفاع از حرم این بانوی نمونه اسلام در مقابل داعش، از جان خودشان گذاشتند و نگذاشتند که دست ناپاکان به حرم ایشان برسد و درس حسابی به داعش و استکبار جهانی دادند.


وی ادامه داد: استکبار جهانی از هر تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می کند و اگرروزی از داعش حمایت می کند، در روزهای آینده باید منتظر توطئه های جدیدتری از شیطان بزرگ باشیم و بحمدالله نیروهای بسیج و نظامی کشورمان با توانمندی و اقتدار خودشان، دشمن را به زانو در آورده اند و دشمن جرات نگاه چپ به خاک کشورمان را ندارد.

فقیه تاکید کرد: تمام کسانی که حاضرند در راه حراست از انقلاب اسلامی، میهن اسلامی و آرمان های اسلامی و امام خمینی(ره) جهاد کنند، بسیجی هستند و این جهاد می تواند در عرصه مختلف نظامی و و یا در زمینه های علمی، پژوهشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... باشد.


این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه  با بیان اینکه هویت بسیج مردمی است، اظهار داشت: آذر سال 58 شاهد تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) بودیم و از آن روز تا به امروز شاهد برکات حضور مردمی بسیج در عرصه های مختلف نظامی، دفاعی، علمی، پژوهشی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، محرومیت زدایی، حضور به موقع در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل و زلزله و... هستیم و این نشان می دهد که عملکرد بسیج فقط در حوزه دفاعی ختم نمی شود و همانطور که بسیج مردمی در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی درخشید، در عرصه های دیگر هم در خدمت به مردم پیشتاز است.

وی ادامه داد: بسیج در طول 40 سال گذشته برای حراست از انقلاب اسلامی و کشورمان فداکاری ها و ایثارگری های زیادی نموده است و تا به امروز بیش از 92 هزار شهید بسیجی تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شده است و این نشان می دهد که بسیج به عنوان یک نیروی مردمی، تا پای جان در حفظ و حراست از آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی پیشتاز است و همانطور که باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد، در همه شرایط در کنار مردم و انقلاب اسلامی باقی می ماند.

فقیه با اشاره به اینکه دو تعبیر در تعریف بسیج مردمی وجود دارد، گفت: تمام کسانی که حاضرند در راه حراست از انقلاب اسلامی، میهن اسلامی و آرمان های اسلامی و امام خمینی(ره) جهاد کنند، بسیجی هستند و این جهاد می تواند در عرصه نظامی و حراست از خاک کشور و یا در زمینه های علمی، پژوهشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: یک تعبیر دیگری از بسیج داریم که افراد به صورت سازماندهی شده و با ثبت نام در پایگاه های بسیج به عنوان بسیجی شناخته می شوند اما در مجموع باید گفت که داشتن تفکر بسیجی ملاک است و به قول فرمایشات امام خمینی(ره) که فرمودند: «روحیه و معرفت بسیج باید فراگیر شود.»

وی افزود: بسیج به پشتوانه روحیه خدمت گذاری به مردم و اخلاصش است که در مواقع بحرانی همچون سیل و زلزله به کمک مردم آسیب دیده جهت کمک رسانی می رود و در سیل اخیر در کشورمان شاهد فعالیت های خالصانه گروه های جهادی و بسیج در سه استان گلستان، خوزستان و لرستان بودیم و همچنین در زلزله اخیر در آذربایجان شرقی، شاهد فعالیت های گروه های جهادی در جهت کمک به مردم زلزله زده هستیم و همه این ها نشان می دهد که بسیج جهت خدمت گذاری به مردم همیشه آماده است.

فقیه تاکید کرد: باید قدردان زحمات بسیجیان در سراسر کشور باشیم چرا که گروه های بسیجی و مردمی در کشورمان فعالیت های گسترده ای انجام می دهند که برگزاری اردوهای جهادی و محرومیت زدایی یک نمونه بارز از این فعالیت هاست، به طوری که گروه های بسیجی در طول سال و به طور داوطلبانه در مناطق محروم و روستاهای فاقد امکانات، حضور پیدا می کنند و به ساخت و ساز، ترمیم خانه ها و مدارس در این روستاها می پردازند و در قبال این زحماتشان، هیچ انتظاری ندارند.

 

ارسال نظرات