رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

تولید 100 اثر هنری در چهارمین جشنواره آوای بیداری/ سازمان بسیج هنرمندان از برنامه‌های بومی و محلی حمایت می‌کند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از تولید 100 اثر با مضامین مختلف ویژه چهارمین جشنواره آوای بیداری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۰۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

امیر نصیر بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، اظهار داشت: موسیقی‌ها در هر منطقه‌ای به نسبت مسائل جغرافیایی و فرهنگی آن قوم، بار حماسی متفاوتی دارد و سازمان بسیج هنرمندان نیز با عزمی راسخ این نوع از موسیقی که باروح و جان مردم آمیخته را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان لرستانی باکارهای فاخر و منطبق باارزش‌های حماسی در کشور کم نیست، افزود: همه این آثار دارای بار حماسی است و در عصر خود اثرگذار بوده‌اند و شایسته است این مهم در حوزه سرود و موسیقی نیز برای منطقه محفوظ مانده تا نسل جدیدی از میرزا وندهای آینده در استان با تولیدات جدیدتر و مقتضیات به‌روزتر شاهد شویم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های ویژه برای هر یک از استان‌های کشور در خصوص تولید سرود و موسیقی‌ پیش‌بینی‌شده است، گفت: استان‌ها نیز بایستی نسبت به نقاط قوت و فرصت‌های خود برنامه‌های اختصاصی تدوین کند، سازمان نیز ازاین‌گونه برنامه‌های بومی و محلی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به توجه بسیج هنرمندان به حوزه موسیقی و سرود تصریح کرد: مجموعه 20 اثری با محورها و مضامین موضوعی مختلف در این سازمان تولیدشده که به‌زودی در عرصه هنر منتشر می‌گردد.

نصیر بیگی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری پیرو اینکه جوان‌ها سرمایه‌های مملکت هستند، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های سازمان بسیج هنرمندان شناسایی جوانان مستعد در اقصی نقاط کشور و ورود آن‌ها به جریان موسیقی حرفه‌ای کشور است.

وی با تأکید بر اینکه اهل شعار نیستیم و می‌خواهیم از آن فاصله بگیریم، افزود: امیدواریم بیشتر در ساحت عمل و اجرا این مهم را محقق و از جوانان و تولیدات آن‌ها حمایت کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از تولید 100 اثر با مضامین مختلف ویژه چهارمین جشنواره آوای بیداری خبر داد و گفت: این آثار که توسط استان‌های مختلف تولیدشده در مرحله ارزیابی نهایی قرار دارد و پس از تصویر گذاری در قالب چندین آلبوم اختصاصی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات