اسامی شهدای مرکز مازندران در کتاب ساری در انقلاب اسلامی

در قسمت پایانی کتاب ساری در انقلاب اسامی 8 تن از شهدای انقلاب اسلامی شهرستان ساری و همچنین تصاویری از فعالان و مبارزین انقلاب اسلامی این شهرستان آمده است.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۸۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کتاب «ساری در انقلاب اسلامی» نگاهی کوتاه به جریان انقلاب اسلامی است که در قالب مجموعه کارنامه عملکردی نقش مردم مازندران در انقلاب اسلامی به قلم «سید رحیم موسوی ساروی» با حمایت مادی و معنوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و انتشارات «سرو سرخ» وابسته به این اداره‌کل در فروردین 96 به چاپ رسید.

این اثر با ویراستاری «فاطمه قنبری»، طراحی جلد مرحوم «رضا جمشیدی شهمیری» و صفحه آرایی «حسن علیپور» در 388 صفحه به شمارگان هزار نسخه با حمایت استانداری مازندران و سپاه کربلا به چاپ رسید.

کتاب «ساری در انقلاب اسلامی» شامل 2 بخش با عناوین «انقلاب و انقلاب اسلامی در ایران» و «مبارزات مردم ساری در نهضت اسلامی» است که هر کدام از این بخش ها دارای 6 فصل مجزا هستند.

در بخش اول این کتاب 6 فصل با عناوین «انقلاب و روش‌های انقلابی‌گری»، «نگاهی به انقلاب مشروطه و فرجام آن»، «استبداد پهلوی»، «پهلوی دوم؛ جریان های سیاسی و مذهبی 1320 - 1332»، «پهلوی دوم؛ از کودتای 28 مرداد تا قیام 15 خرداد» و «نهضت انقلاب اسلامی 1342 - 1357» آمده است.

همچنین بخش دوم شامل 6 فصل «ساری در جغرافیای تاریخ مازندران»، «پیشینه نهضت انقلاب اسلامی در ساری»، «زنجیره‌های انقلاب با آیین‌های چهلم»، «از رمضان تا محرم 1357»، «از آخرین قیام تا پیروزی» و «محافل مذهبی و روحانیون در مبارزات مردم ساری» است.

در قسمت پایانی کتاب اسامی 8 تن از شهدای انقلاب اسلامی شهرستان ساری و همچنین تصاویری از فعالان و مبارزین انقلاب اسلامی این شهرستان آمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها