یعقوب قادری
کارشناس مسائل خانواده در جمع بسیجیان پایگاه فاطمیه 11 سپاه ناحیه اراک
استاد زهرا صوفی گفت: ایجاد بی‌تفاوتی و انحراف در جوانان و به ویژه زنان از دیگر اهداف برنامه‌های ماهواره است چرا که آن‌ها قطب فعال‌سازی و توانمندسازی جامعه هستند.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۸۸
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ؛ استاد زهرا صوفی کارشناس مسائل خانواده در نشست سبک زندگی اسلامی با موضوع آسیب شناسی ماهواره درجمع بسیجیان پایگاه فاطمیه 11 سپاه اراک گفت : یکی از مواردی که به سبب تاثیرات منفی ماهواره از بین رفته، دید و بازدید و صله رحم است،این در حالی است که در سبک زندگی اسلامی تاکید فراوانی بر این مساله شده است، اما افراد در جامعه امروزی این مساله را کنار گذاشته‌اند و این مساله باعث جدا شدن خانواده‌ها  است که آنها را در برابر خطرات آسیب‌پذیر می‌کند.
صوفی اظهار کرد: تغییر در نوع آرایش و پیرایش، نوع لباس پوشیدن و آراستگی افراد مختلف در جامعه به سبب الگوبرداری کورکورانه از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز از دیگر آثار و آسیب‌های آنهاست که البته بسیاری از جوانان از این نوع الگوها اطلاع ندارند و چنین کارهایی پایگاه ویژه‌ای در نظام اخلاقی ارزشی افراد در سبک زندگی اسلامی ندارد .
استاد صوفی گفت: ایجاد بی‌تفاوتی و انحراف در جوانان و به ویژه زنان از دیگر اهداف برنامه‌های ماهواره است چرا که آنها قطب فعال‌سازی و توانمندسازی جامعه هستند بنابراین زنی که بخواهد اعتبار و عزت نفس در جامعه داشته باشد باید ابتدا خانواده خود او این اعتبار و عزت نفس را به او بدهد.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد قشر جوان و جامعه زنان پاشنه آشیل صاحبان شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که برای این منظور برنامه‌ریزی و هزینه‌های فراوانی صرف کرده‌اند.
این کارشناس  علوم تربیتی ، حیازدایی از زنان و غیرت‌زدایی از مردان را از دیگر اهداف و تاثیرات شبکه‌های ماهواره‌ای در سبک زندگی در حوزه اجتماعی و روابط بین افراد عنوان کرد و گفت: انس گرفتن بیش از حد با برنامه‌های ماهواره و اعتماد کردن به این شبکه‌ها باعث می‌شود جامعه آن غیرت‌ورزی ،و زنان آن حیا لازم را نداشته باشند.

ارسال نظرات