مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان شفت:

امام(ره) فرمود هدف بلند ما این است که رعیت آقا بشود/عقلانیت بعد اصلی حرکت نیروهای انقلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی است/هیچ کاری بدون تشکیلات سامان نمی یابد

احمد قاسمی از فعالان فرهنگی واجتماعی شهرستان شفت و مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان شفت با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: آنچه که ما تجربه کردیم و آن چه که در پیش روی ماست یقینا باید عقلانی تر برخورد کنیم پس عقلانیت آن بعد اصلی حرکت نیروهای انقلاب اسلامی پس از چهل سالگی این انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۰۱۶۲۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شفت، احمد قاسمی از فعالان فرهنگی واجتماعی شهرستان شفت و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: سلام و درود می فرستیم بر ارواح طیبه و تابناک شهدای اسلام که به پیکره بی رمق جامعه ما رمق وحیات بخشیدند و همچنین درود می فرستیم بر خانواده های معزز شهدا که با صبر و مقاومت الگوی جامعه اسلامی هستند.باآرزوی علو درجات روح پر فتوح امام خمینی (ره) و سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای باید عرض کنم که ما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر قرار داریم حقیقتا در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی ما یک نگاه گذرا به خدمات جمهوری اسلامی میکنیم متوجه می شویم که این اقدامات و خدمات حیرت انگیز است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه اظهار کرد: این انقلاب با فداکاری همه مردم ایران و روحانیت مبارز و متعهد که در راس آن امام خمینی (ره) بود و شهدای ذی قیمت به پیروزی رسید و برای تحکیم و تثبیت این انقلاب فداکاری های فراوانی شد که ما در طول چهل سال شاهد آن بودیم مخصوصا هشت سال دفاع مقدس برای تداوم انقلاب اسلامی شهدای مدافع حرم که در این مسیر نقش شهدا و خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان یک نقش بی بدیلی است که کسی نمی تواند آن را انکار کند و از طرفی با همه این فشارها و توطئه ها که استکبار جهانی با استفاده از ایادی داخلی خودش انجام داد تحریم ها و محاصره اقتصادی، وقتی ما خدمات جمهوری اسلامی را در عرصه های عمرانی و عمومی و فرهنگی می بینیم حقیقتا انسان شگفت زده می شود.
وی با اشاره به شرایط قبل از انقلاب تصریح کرد: قبل از انقلاب ما در بخش خدمات برق و گاز و آب وتلفن و راه یا در بخش های علمی و فناوری مشکل داشتیم و وضعیت امروز با آن دوره قابل مقایسه نیست، خدمات جمهوری اسلامی خیره کننده است البته این کارهای ارزشمند در مقابل استعداد ملت ایران و فداکاری های ملت ایران و منابعی که این کشور عظیم دارد ناچیز است چرا که ما امکاناتی داریم که می توانست شرایط را خیلی بهتر از امروز جلوی چشم ما بگذارد.
مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان شفت با اشاره به مصادره کردن خدمات انقلاب به نام دولت ها تاکید کرد: نکته مهم این است که اگر ما امروز نتوانستیم خدمات انقلاب را در برابر دیدگان مردم و منتقدین قرار دهیم به این دلیل است که این خدمات مصادره شد و به جای اینکه این خدمات به نام جمهوری اسلامی تمام شود به نام افراد تمام شد. امروز اگر ما در خصوص نشان دادن این خدمات به مردم با مشکل مواجه هستیم یک علت آن به همین خاطر هست و این باید اصلاح بشود و به نام شخص خاصی مصادره نشود.
قاسمی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی متذکر شد: در چهل سالگی انقلاب اسلامی اگر ما یک مروری به اطراف داشته باشیم می توانیم قاطعانه اعلام کنیم که آرمان های انقلاب اسلامی و مبانی اصلی یعنی مبارزه با استکبار جهانی، حمایت از مردم مظلوم سراسر گیتی مخصوصا مردم مسلمان، یعنی روحیه مقاومت کاملا در ملت های منطقه گسترش یافته است.
وی افزود: در داخل کشور روح وحدت میان اقشار مختلف مردم و صبر و استقامت در برابر مشکلات، با توجه به برخی خیانت هایی که برخی مسئولان میانی در کشور ما داشتند دیده می شود و البته ما شاهد مشکلاتی هستیم مثلا ما هنوز نتوانستیم فاصله بین فقیر و غنی را جبران کنیم امام (ره) فرمودند انقلاب اسلامی که آمد و جمهوری اسلامی شکل گرفت هدف بلند ما این است که این رعیت آقا بشوند.
رزمنده دوران دفاع مقدس در رابطه با مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: ما در بخش های معنوی و فرهنگی تا حدودی رشد و تعالی داشتیم اما متاسفانه در جنبه مادی زندگی مردم با مشکلاتی هنوز مواجه هستیم علت هم تبعیض می باشد ما هنوز نتوانستیم تبعیض را به دلیل وجود بده بستان های موجود از بین ببریم انقلاب اسلامی آمد که بده بستان را کنار بزند ما در این بخش حقیقتا با مشکل مواجه هستیم. ما در بخش عدالت اجتماعی و تقسیم امکانات به طور مساوی در بین مردم با مشکل مواجه هستیم، هنوز افراد فرصت طلب در جامعه جولان می دهند و نیازمندان مستحق جامعه با عدم برخورداری مواجه هستند. خدمات نهادهای حمایتی را نادیده نمی گیریم اما این فاصله هنوز هست و رابطه بازی،حزب بازی،فامیل بازی، باند بازی متاسفانه وجود دارد، این ها ما را دچار مشکلاتی کرده است و البته این عدم رضایت مردم از اصل انقلاب نیست بلکه از برخی مدیران ناشایست در جامعه ماست که بدون اینکه خود دارای ارزشی باشند بر مقدرات مردم حاکم هستند. البته مردم باید نسبت به مسئولین تصمیم بگیرند ما باید در انتخاب دقت داشته باشیم و کسانی را برای خدمت انتخاب کنیم که بتوانند آن آرمان ها و ایده های جمهوری اسلامی را تحقق ببخشند.
حاج احمد قاسمی با اشاره به مقاومت مثال زدنی مردم تاکید کرد: مردم چون کوه مقاومند وبرای دفاع از کشور آماده هرگونه فداکاری هستند وباید قدر این حضور و صبوری را دانست و بمردم خدمت کرد و مشکلات را برطرف نمود.مردمی که تنگناها هیچگاه باعث فراموشی آرمان هایشان نشده است و هر چقدر دشمن بیشتر فشار بیاورد مردم عازم تر و جازم تر می شوند و در صحنه های انقلابی حضور پیدا می کنند و همانطور که رهبری عزیز فرمودند ۲۲ بهمن امسال یکی از باشکوه ترین ۲۲ بهمن ها خواهد شد.
وی در ادامه بیان داشت: چهل سالگی انقلاب اسلامی یعنی ما به طور حتم در شرایط بهتر عقلانیت نخبگان سیاسی انقلاب اسلامی قرار خواهیم گرفت بدین معنی که ما در زمینه های مختلف با نگاه به گذشته و آنچه که ما تجربه کردیم و آن چه که در پیش روی ماست یقینا باید عقلانی تر برخورد کنیم پس عقلانیت آن بعد اصلی حرکت نیروهای انقلاب اسلامی پس از چهل سالگی این انقلاب است.
قاسمی تصریح کرد: چند مسئله را باید به صورت ویژه مد نظر قرار دهیم، اولین مسئله این که ما حقیقتا باید یک بازنگری به عملکرد گذشته خود داشته باشیم ببینیم چه کارهای ثمربخش بوده و کجاها خطا رفتیم. در مقایسه امروز با دهه شصت خیلی از مفاهیم برای ما روشن می شوند. باید وحدت رویه و هم افزایی داشته باشیم.باید از تشکیلات منسجم تر برخوردار باشیم. جریان انقلابی بالنده تر ومنسجم تر درمیادین اجتماعی وفرهنگی و خدمت به مردم حاضر باشد باید ارتباط خود را با نسل جوان تحکیم ببخشیم و شهید بهشتی می فرمود هیچ کاری بدون تشکیلات سامان نمی یابد، ما باید این ضعف ها را جبران کنیم شورای هماهنگی نیروی های انقلاب اسلامی مجامع نخبگان انقلابی باید تقویت شود. البته مجموعه های فرهنگی و هیات های مذهبی باید هم اندیشی داشته باشند و تشکل های مربوط به جوانان باید منسجم تر عمل نمایند.آسیب شناسی باید صورت گیرد کارهای فرهنگی را با خدمات آمیخته کنیم، امروز یکی از کارهای اصلی نیروهای انقلابی این است که در کنار مردم و در راستای خدمات رسانی به مردم باشیم. درفضای مجازی حضور مفید داشته باشیم وبه شبهات دشمن و مزدورانش پاسخ دهیم و حربه جنگ روانی وشایعه سازی دشمن برای ناامید کردن مردم را درهم بشکنیم.امید به آینده بهتر مستلزم حضور آگاهانه در همه صحنه هاست.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در چهل سالگی حرکت عظیم انقلاب اسلامی یک بار دیگر باید مروری کنیم بر آنچه که بر ما گذشته است و نقاط مثبت را تقویت و نقاط منفی را برطرف نمایم و این بدون همفکری و هم افزایی ممکن نخواهد بود مگر با ساختار و محتوایی که چندسال اخیر با تجمیع همه توان و قوه که در حال سازماندهی وساماندهی وبکارگیری می باشد و به یقین ۱۴۰۰ آغاز دوباره گام های بلند وپیش رونده نیروهای اصیل با همراهی رویشهای انقلابی دهه پیشرفت و انسجام درونی و اکمال تمدن نوین اسلامی ایرانی خواهد بود بلا شک و لازم می دانم در پایان از دست اندرکاران دوهفته نامه اعجاز قلم تشکر نمایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار