امام‌جمعه اردکان:

تبیین حقایق تاریخی و اعتقادی مذهب شیعه هیچ منافاتی با وحدت شیعه و سنی ندارد

امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم هوشیاری در برابر سوءاستفاده دشمن از اختلاف شیعه و سنی گفت: تبیین حقایق تاریخی و اعتقادی مذهب شیعه هیچ منافاتی با وحدت شیعه و سنی ندارد.
کد خبر: ۹۱۰۲۰۶۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه با اشاره به اختلاف در روز شهادت آن حضرت گفت: علمای شیعه تاریخ شهادت ایشان را سوم جمادی‌الثانی می‌دانند.
وی افزود: درگذشته دهه اول و دوم فاطمیه وجود نداشت و تنها در روز شهادت مراسمی برگزار می‌شد. این دو دهه فاطمیه در قرن اخیر به وجود آمده است زیرا وهابیون حملات گسترده‌ای را نسبت به اعتقادات شیعه شروع کردند و قبرستان بقیع را با خاک یکسان کردند.
امام‌جمعه اردکان گفت: وهابیون، قبور ائمه را تخریب کردند و توسل را شرک دانستند و زیارت قبور اهل‌بیت را بدعت می‌دانند و موضوع شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) در نوک پیکان حمله و هجمه آن‌ها قرار گرفت و شبهات زیادی را در این زمینه وارد کردند و کلاً حمله به خانه آن حضرت و شهادت ایشان را زیر سؤال بردند.
وی اظهار داشت: علمای بزرگ ما دیدند که اگر ساکت بنشینند این شبهات کم‌کم اثر می‌گذارد و این موضوع مهم اعتقادی شیعه کم‌کم ضعیف می‌شود لذا کتاب‌هایی در پاسخ به علمای افراطی اهل تسنن و وهابی نوشتند و برای مقابله با حملات وهابیون با برگزاری گسترده مراسم روضه شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) کاری کردند که موضوع شهادت آن حضرت بیشتر مطرح شود.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: علما اعتقاددارند که اگر مراسمی مردمی و فراگیر شد دیگر از بین نمی‌رود و ماندگار می‌شود و کسی هم نمی‌تواند جلو آن بایستد. امروز به برکت مجالس فاطمیه بسیاری از مسائل مربوط به شهادت آن حضرت و امامت و ولایت ترویج می‌شود و مردم با شبهات آشنا می‌شوند و پاسخ آن‌ها را نیز پیدا می‌کنند.
وی افزود: در ایام فاطمیه بسیار به‌جا است که درباره حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و مصائبی که مطرح می‌شود صحبت شود ولی گاهی بعضی از افراد موضوع وحدت را به میان می‌آورند و می‌گویند که این مسائل نباید گفته شود و وحدت شیعه و سنی نباید خدشه‌دار شود.
امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: برگزاری مراسم شهادت آن حضرت، تبیین حقایق تاریخی و بیان حقایق اعتقادی مذهب جعفری هیچ منافاتی با وحدت شیعه و سنی ندارد بلکه آن چیزی که با وحدت منافات دارد و خط قرمز در مباحث شیعه و سنی است سبو ناسزا گفتن نسبت به مقدسات اهل تسنن است. معنی وحدت این است که ما نباید اجازه دهیم که دشمن از اختلافات ما سوءاستفاده کند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: در ایام فاطمیه باید بعضی از مسائل تاریخی و حقایقی که درباره موضوع امامت و ولایت وجود دارد را تبیین و بیان کنیم. حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) برای افرادی که تعصب ندارند مهم‌ترین شاخص برای پیدا کردن راه حق است. اگر کسی تعصب نداشته باشد از طریق آن حضرت می‌تواند حقانیت شیعه و راه حق را پیدا کند.
وی در پایان اظهار داشت: درس‌های ماندگاری در زندگی کوتاه آن حضرت وجود دارد که می‌تواند برای همه زنان و مردان در زمان‌های مختلف الگو باشد و این درس‌ها نیز کهنه نمی‌شود و باید از این درس‌ها استفاده کنیم و بسیار مناسب است که در مجالس ایام فاطمیه این درس‌ها بیان شود.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات