مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

افزایش ۱۶.۵ برابری بانوان در حوزه نشر پس از انقلاب اسلامی

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: تعداد زنان فعال در حوزه نشر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶.۵ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۲۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ناهید پرویزپور  امروز در کارگروه بانوان استان لرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای زنان الگوی جدیدی تعریف کرد که در آن زن مسلمان نه مانند زن غربی انسانیت را فدای جنسیت می‌کند و نه مانند زن شرقی موجودی خنثی و حاشیه‌ای است که در سرنوشت خود کوچکترین تاثیرگذاری ندارد.

وی افزود: الگوی زن مسلمان ایرانی به فرموده مقام معظم رهبری "الگوی سوم" است که هم‌طراز با ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی زن و به‌عنوان انسانی عفیف ،شریف و محجبه در صحنه اجتماع ظاهر شده و بر مقدرات و سرنوشت خود تاثیر گذار بوده و در عین حال محور و مدیر کانون خانواده است و به آن استحکام می بخشد.‌

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: امروز بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور بسیاری از زنان فرهیخته به‌عنوان بهترین دانشمندان ،بهترین نویسندگان و بهترین شخصیت‌های فرهنگی و علمی هستیم .

وی خاطرنشان کرد: نگاهی به تحولات زنان در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد که زنان جامعه ما بخوبی جایگاه حقیقیشان را به‌دست آورده‌اند و با حضور در مجامع بین‌المللی علمی و ورزشی نشان داده‌اند اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع شرکت آنها در فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی نیست بلکه این فعالیت‌ها را در جهت صحیح هدایت می‌کند و بعنوان سفیر و‌ مبلغ  الگوی زن ایرانی اسلامی را ترویج و اشاعه می‌دهند.

پرویزپور یادآور شد: ظهور نویسندگان زن پدیده انقلاب اسلامی است، قبل از انقلاب تعداد نویسندگان زن کمتر از انگشتان دست بود و اکنون ۷۳۰۰ نویسنده زن و ۷۰ ناشر زن در کشور مشغول به فعالیت هستند و تعداد زنان فعال در حوزه نشر به ۱۶/۵برابر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه فعالیت‌های ورزشی با اینکه قبل از انقلاب تقیدی به حجاب نبود اما حضور زنان در مسابقات بین‌المللی فقط ۶ نفر بود و اکنون ۱۲ هزار بانوی محجبه در مسابقات بین المللی ‌و آسیایی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات