حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر:

تساهل و تسامح در برابر دشمنان معنایی ندارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، عدم تشخیص دوست از دشمن را نشانه نادانی و جهالت دانست.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۱۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در جمع مدیران و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بخش هایی از زندگی ولایتمدارانه این بانوی بزرگ اسلام را تبیین کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به فرازهایی از زیارت پرفیض عاشورا اشاره کرد و گفت: تأکید بر یکصد مرتبه لعن و نفرین بر اولین ظالم در حق اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و کسانی که از این ظلم ها تبعیت و همراهی کردند، نشانه مصیبت بزرگ وارد شده به خاندان رسالت و امامت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ولایتمداری و ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگو و اسوه ای برای نسل حاضر دانست که تا پای جان از ولایت حضرت علی علیه السلام دفاع کرد.

وی، در ادامه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلام 6نشانه نادانی را در روایتی بیان فرموده اند، که اولین نشانه خشم بی مورد است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: سخن بی فایده و هدیه بی مورد از دیگر نشانه های نادان از نظر روایت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، سومین نشانه نادانی از نظر پیامبر را فاش کردن اسرار دیگران دانست و گفت: سرّ دیگران همانند ناموس آنهاست و نباید برای دیگران بیان شود، چون روایت دیگری است که افرادی در کمین هستند تا اسرار مردم را جمع آوری کرده و روزی علیه آنها بکارگیرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: از دیگر نشانه های نادان طبق روایت نبی گرامی اسلام، این است که نباید به هرکسی اعتماد کنیم و در اعتماد به دیگران باید ملاحظاتی را داشته باشیم.

وی، تصریح کرد: نشاختن دوست از دشمن، ششمین نشانه نادان بر اساس حدیث شریف از پیامبر اعظم است، که اصلی ترین نکته جهالت انسان این است که دوست را از دشمن تشخیص ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، تأکید کرد: در مباحث سیاسی و اداره کشور نیز مهم ترین نکته برای مسئولان این است که دوست و دشمن را به خوبی بشناسند و از اعتماد بی جا به دیگران پرهیز نمایند.

وی، گفت: رفاقت و برادری و دوستی تنها برای دوستان کاربرد دارد و  تساهل و تسامح در برابر دشمنان، معنایی ندارد.

این مقام مسئول، افزود: اخلاص، ایثار، فداکاری و محبت و دوستی را باید نسبت به دوستان داشته باشیم.

ارسال نظرات