امام جمعه رفسنجان پاسخ داد؛

جامعه اسلامی چگونه از حضرت زهرا (س) الگو بگیرد؟

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور گفت:ضرورت دارد که جامعه اسلامی ما بصیرت کامل و عمل به لحظه را از حضرت زهرا سلام الله علیها یاد بگیرند چرا که این مسئله از نکات درس آموز زندگانی آن حضرت است.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۴۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در گفتگو یی  با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای تمام بشریت الگو هستند، گفت:وقتی که حضرت مهدی (عج)فرزند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند من بهترین الگوی خود را دختر پیامبر اسلام(ص) قرار می دهم؛ به این معنای است که حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها برای بانوان الگو هستند بلکه برای آقایان نیز الگو هستند.

وی با تأکید بر اینکه شایسته است تمام بشریت از حضرت زهرا سلام الله علیها  الگو بگیرند و آن حضرت را اسوه خود قرار دهند، عنوان کرد: در مضوعات مختلف به ویژه در بحث دفاع از حریم ولایت و امامت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تنها فردی بودند که  مدافع حرم ولایت  و امامت بود و در این عرصه جانانه وارد شد و سرانجام شهیده گردید.

امام جمعه شهرستان رفسنجان بیان کرد: امروز باید بیشتر به این نکته پی ببریم که در آن زمان اقتضا می کرد که حضرت زهرا سلام الله علیها  وارد میدان شوندغ در آن زمان نگذاشتند جریان رسالت و امامت را دشمنان در صدر اسلام از بین ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور ادامه داد: امروز نیز شیعیان و پیروان آن بانو  اجازه نداده اند که دشمنان اسلام به حریم امامت و ولایت تعدی و تجاوز کنند و امروز نیز مردم بهتر معنای عمل آن روز حضرت زهرا سلام الله علیها را متوجه می شوند و این مسئله میتواند برای همه مردم الگو و اسوه باشد.

وی ابراز کرد: از جهت راز داری و حفظ حجاب نیز می بینیم که حضرت زهرا سلام الله علیها تمام قد وارد میدان شده اند؛ اما حفظ حرمت و حجاب خود را داشته اند؛ بنابراین بر همه زنان است که اگر بخواهند در عرصه خدمت وارد شوند می توانند در جاهایی که شأن یک زن مسلمان و مومن است وارد شوند.

این مقام مسئول افزود: اما شایسته است که بانوان حفظ حرمت و شخصیت خود را داشته باشد و در کنار حفظ خود کار و خدمت را انجام دهد و از اختلاط با اجنبی پرهیز کند و از سخنان ناروایی که ضرورت ندارد اجتناب کند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور در پایان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که جامعه اسلامی ما بصیرت کامل و عمل به لحظه را از حضرت زهرا سلام الله علیها یاد بگیرند چرا که این مسئله از نکات درس آموز زندگانی آن حضرت است تا بتوانیم در رکاب فرزند ایشان حضرت سید علی خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب عمل به وظیفه و با بصیرت لازم را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات