ضرورت تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل مصلاهای نماز جمعه لرستان

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با تأکید بر تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل این مصلاهای نماز جمعه در سطح استان، تصریح کرد: این امر مستلزم حمایت دولت و مشارکت مردم است.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۰۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام اصغر دانشی امروز در نشست مسئولان ستاد نماز جمعه لرستان با اشاره به اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی بوده که به تشکیلاتی قوی احتیاج دارد. اظهار داشت: در لرستان ستادهای نماز جمعه عملکرد مطلوبی داشته‌اند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هنوز ما تا تحقق بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری برای تبدیل نماز جمعه به قرارگاه فرهنگی و دینی فاصله‌داریم و باید مشکلات و نواقصی که در کار وجود دارد را رفع کنیم.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان گفت: در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ستادهای نماز جمعه استان باید از پویایی، جنب‌وجوش خاصی برخوردار باشند و هدف دوم جلسه امروز این بوده که برنامه‌های مدنظر را همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بازنگری و اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: برای اینکه از نظرات مردم در چگونگی تشکیل نماز جمعه بهره‌مند شویم نیازمند نظرسنجی‌های علمی و دقیق هستیم که این امر از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در دستور کار قرارگرفته و تلاش بر این است که در راستای نظرات مردم و امت نمازگزار قدم برداریم.

دانشی به اقامه ۱۸ نماز جمعه در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع ۱۸ نماز جمعه، پنج مورد در مصلاهای نماز جمعه اقامه می‌شوند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر احداث ۹ مصلای نماز جمعه در سطح استان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این مصلاهای نماز جمعه در سطح شهرستان‌ها متفاوت است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با تأکید بر تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل این مصلاهای نماز جمعه در سطح استان، تصریح کرد: این امر مستلزم حمایت دولت و مشارکت مردم است.

حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این مصلاهای نماز جمعه در استان، بیان داشت: باروی کار آمدن حجت‌الاسلام «حاج علی‌اکبری» کمیته املاک و ابنیه مربوط به مصلاها در حال ایجاد است و در این راستا چگونگی وضعیت مصلاهای نماز جمعه استان نیز به این کمیته و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منتقل‌شده است.

وی بابیان اینکه باید از سوی این شورا تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد، افزود: در حال حاضر تعداد اعضای ستادهای نماز جمعه استان بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ نفر است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به جوان‌گرایی در سطح ستادهای نماز جمعه استان، گفت: در این راستا بین ۴۵ تا ۵۰ درصد اعضای ستادهای نماز جمعه استان جوان هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات