امام جمعه قشم:

لزوم بسیج تمامی ظرفیت‌ها در راستای جذب حداکثری مردم به مساجد

امام جمعه قشم با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها باید در راستای جذب حداکثری مردم به مساجد بسیج شوند، گفت: مساجد قدرت‌های نرم نظام جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۱۰۲۵۵۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
 
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،  حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارَم ، در نشست هم‌اندیشی ارکان مساجد شهرستان اظهار داشت: از مساجد به‌عنوان قدرت‌های نرم نظام جمهوری اسلامی ایران باید حداکثر بهره‌برداری صورت پذیرد.

وی، ائمه جماعت، نمازگزاران، هیئت امناء، کانون‌های فرهنگی مذهبی و پایگاه‌های بسیج را از مهم‌ترین ارکان مساجد برشمرد و افزود: تمامی امکانات و ظرفیت‌ها باید در راستای جذب حداکثری مردم به مسجد بسیج شوند.

امام جمعه شهرستان قشم، تصریح کرد: محوریت ائمه جماعت در تمامی امور مسجد یک اصل اساسی است اما، بایستی از خودکامگی به شدت پرهیز شود و برای پیشبرد امور از مشورت و همفکری همگان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم، اضافه کرد: مساجد محل تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای همه امور جامعه است و نباید فعالیت آن‌ها را به اقامه نماز محدود کرد.

وی، حضور منظم امام جماعت در مسجد را یک اصل زیربنایی دانست و گفت: وحدت ارکان مسجد در سایه هدایت و پیشوازی امام جماعت، راهکاری کارآمد برای استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد است.

 انسجام ارکان مساجد قشم تقویت می‌شود

رحمت‌الله دهقانی، نیز در این نشست اظهار داشت: وجود نگاه رقابتی ناسالم در بین ارکان برخی از مساجد شهرستان می‌تواند روند تقویت کارکردهای فرهنگی اجتماعی مساجد برای حل مشکلات محلات را مختل کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، با بیان اینکه تنها یک درصد از مساجد با چنین مسائلی مواجه هستند، افزود: ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین «مسجد، مدرسه و محله» از اولویت‌های بسیج محلات است و از این طریق خرده مشکلات موجود نیز مرتفع می‌شود.

روح‌الله صفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم، تصریح کرد: شکل‌گیری هیئت امنای مساجد از طریق عضویت مسوولین هریک از ارکان مسجد در آن، راهکاری کارآمد برای تقویت بیش از پیش اتحاد و هماهنگی این ارکان است که به‌صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

ارسال نظرات