بهره برداری از سه طرح آموزشی در کردستان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: همزمان با ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایام دهه مبارک فجر سه طرح آموزشی در این استان به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۳۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماجد احمدی  اظهار داشت: دبستان سه کلاسه روستای عصر آباد شهرستان مریوان با سرمایه گذاری پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی یکی از این پروژه هاست که عملیات احداث آن امسال شروع شد.

وی افزود: از مجموع سرمایه گذاری مصوب برای این پروژه تاکنون سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده و ۲ میلیارد ریال دیگر نیز برای تکمیل و بهره برداری از این فضای آموزشی در ایام باقی مانده هزینه می‌شود.
 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان مرکز کانون زبان سنندج را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر اعلام کرد و یادآور شد: برای احداث و تجهیز این مرکز در مجموع ۷۷ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال هزینه شده است.
 

وی تاکید کرد: تکمیل و توسعه دبستان شهرک بعث سنندج با اضافه کردن چهار کلاس درس و با سرمایه گذاری چهار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریالی دیگر پروژه ایی است که در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.
 

احمدی گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی علاوه بر افتتاح این پروژه‌ها عملیات اجرایی دبستان سه کلاسه در روستای رشیدآباد از توابع شهرستان دیواندره با مشارکت بانک ملی آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یک هزار و ۷۳ مدرسه با سه هزار و ۶۳۷ کلاس درس در این استان نیازمند تخریب و نوسازی است، افزود: این تعداد ۳۰ درصد کل مدارس شهری و روستایی استان را شامل می‌شود که تعدادی از این مدارس تخریب شده، ولی بیشتر آن‌ها در حال استفاده هستند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کردستان اظهار داشت: برای تخریب و نوسازی این مدارس یک هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال اعتبار نیاز است ضمن اینکه تعهد خیران برای مدرسه سازی و توسعه و تجهیز مدارس این استان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، ۱۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود که ۱۶۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری ۱۶۰ مدرسه با یک هزار و ۸۰ کلاس درس با زیربنای ۱۱۵ هزار و ۹۸۹ متر مربع در استان مقاوم سازی شده است.

در سال تحصیلی جاری ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات