در آستانه‌ی چهلمین فجرِ انقلاب اسلامی؛

راه اندازی سامانه کشوری کسب و کار(سککوک) در بام ایران

سامانه‌ی كشوری كسب و كار (سككوك) با حضور مدیران طرح و همچنین جمعی از متولیان واحدهای تولیدی، در مركز خدمات فن‌آوری و كسب و كار شهرك صنعتی شهركرد راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۸۸۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در جریان این مراسم گفت: این سامانه بنا بر تفاهم‌نامه‌ی منعقده فیمابینِ صندوقِ ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع كوچك و یك شركت توسعه‌ی تجارت الكترونیك، در زمینه‌ی استفاده‌ی واحدهای صنعتی (در صورت عضویت در سامانه) جهت خرید و فروش كالاها و همچنین خدمات مورد نیاز خود به روش‌های نقد و مدت‌دار فعالیت می‌كند.

علیرضا شفیع‌زاده افزود:  سامانه‌ی كشوری كسب و كار به كسب و كار (سككوك) نخستین سامانه‌ی مبادلات اعتباری در كشور است كه با هدف ارتقا و تسهیل تعاملاتِ تجاری و همچنین اتّصالِ تُجّار و فعالانِ اقتصادی به یكدیگر در ابعاد ملی و بین‌المللی راه‌اندازی شد.

وی تصریح كرد:  فعالانِ اقتصادی و واحدهای صنعتی در صورت عضویت در طرح سككوك، می‌توانند مواد اولیه‌ی مورد نیازِ بنگاه‌های خود را بدون پرداخت نقدی و صرفا بر مبنای ضمانت‌نامه‌های صندوقِ ضمانتِ سرمایه‌گذاری صنایعِ كوچك تأمین كنند.

شفیع‌زاده ادامه داد: ضمانت‌نامه‌های صندوقِ ضمانتِ سرمایه‌گذاری صنایع كوچك صرفا برای تأمین‌كنندگانِ دارای نمایندگی رسمی فروش و مورد تأیید صندوق مذكور صادر می‌شود.

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ، دریافتِ راهكارهای نوین در مدیریت و ساز‌و‌كارِ مالی زنجیره‌ی تأمین و نیز ارایه‌ی ابزارهای مدرن برای پرداخت اعتباری و مدت‌دار در راستای انجام تعاملات تجاری را از جمله مزایای ارزشمند طرح سككوك برشمرد و اظهار داشت: در مجموع پیاده‌سازی صحیحِ طرح سككوك با حمایتِ سازمانِ صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران می‌تواند به بهبودِ فضای كسب و كار، احیای چرخه‌ی تولید و انتظامِ ساختارِ  بازار در سطح ملّی بیانجامد.

واحدهای صنعتی می‌توانند برای عضویت در سامانه‌ی كشوری كسب‌و‌كار به كسب‌و‌كار (سككوك) به آدرس http://sakkook.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظرات