خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حلقه‌های صالحین در نهادینه سازی مباحث اعتقادی نقش بسزایی دارند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف از تشکیل حلقه‌های صالحین نهادینه سازی مباحث اعتقادی و تربیتی در کالبد بسیجیان است.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۶۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی صبح امروز در دومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین که با حضور آیت‌الله عباس کعبی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سایر اساتید حلقه‌های صالحین در مجمتع فرهنگی- آموزشی امامت برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار نظام ولایی است، اظهار کرد: متاسفانه طی عمر 40 ساله انقلاب اسلامی به مهم ترین دستاورد این انقلاب که نابودی حاکمیت طاغوت و استقرار نظام ولایی بوده، توجه نشده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام که یک حکومت اسلامی 40 سال عمر کند وجود نداشته است تصریح کرد: از همین رو استکبار جهانی تا کنون انواع حجمه‌های نظامی و فرهنگی را علیه این انقلاب عظیم انجام داده و به لطف خداوند انقلاب همچنان زنده است ولی با فراز و نشیب های بسیار هنوز هیچ توقفی نداشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نظام سیاسی آمریکا و استکبار جهانی معتقدند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آن‌ها را رقم زده و علاوه بر این انقلاب ایران نسبت به گذشته پیشرفت داشته ولی نظام سیاسی آمریکا عقب گرد داشته است که مقاومت اندک صهیونیست‌ها در برابر حزب الله لبنان طی جنگ ‌های 33روزه،22 روزه،8 روزه و بعد دو روزه نشانگر حقیقت این مطلب است.

حجت الاسلام حاجی صادقی ایران و حزب الله لبنان را دو جبهه در مقابل دشمنان انقلاب دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جبهه دشمنان 4 ویژگی این جبهه را«وسیع، عظیم، نامتناجس و توانایی تبلیغاتی» بیان فرمودند که هدفشان برهم زدن ماندگاری، تحریف و جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی است.

وی خطاب به غربگرایان گفت: تفکر درباره این موضوع که پیوند انقلاب اسلامی با استکبار جهانی تحقق خواهد یافت طبق قرآن کریم غیر ممکن است چرا که جنگ و جدال بر سر موجودیت تفکر انقلابی و تفکر استکبار جهانی است بدین ترتیب دشمنان برای نابودی انقلاب اسلامی از دهه 50 تا دهه 90 فتنه‌های مختلفی را انجام دادند که شکست خوردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای مقابله با دشمنان انقلاب دو دستور صریح صادر کرده‌اند، بیان کرد: نخستین دستور ایجاد جبهه منسج با محوریت ولایت برای پیشبردن اهداف انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان است و دومین دستور ایشان شناخت عناصر ماندگاری انقلاب یعنی موتور حرکت، ولایت، مانع زدایی و داشتن روحیه استکبار زدایی است.

حجت الاسلام حاجی صادقی اضافه کرد: جامعه روحانیت در این جبهه انقلابی نقش بسزایی دارد چرا که روحانیت به عنوان سنگر نشین ناب انقلاب هرگاه انقلاب به خطر می‌افتد با تمام وجود آماده است و علاوه بر این وجود نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در این جبهه تاثیر فراوانی دارد لذا تامل این دو نهاد با ضعامت رهبر معظم انقلاب ضامن رفع فتنه‌ها و تداوم این انقلاب عظیم خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که مقام معظم رهبری در اغلب جلسات به عمق بخشی محتوایی در حلقه‌های صالحین تاکید موکد دارند، عنوان کرد: سطحی نگری و عدم توجه عمیق و ریشه‌ای به مباحث اعتقادی باعث ضربه خوردن انسان می‌شود لذا باید در مجموعه‌ حلقه‌های صالحین به مسئله تربیتی، معنوی و علمی بسیجیان توجه و عمق بخشیده شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توجه ویژه به محتوا در حلقه‌های صالحین را حائز اهمیت بیان کرد و گفت: روحانیت معزز در زمینه تولید محتوای عمیق و ریشه‌ای و تغذیه فکری می‌تواند به مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای رشد کمی و کیفی حلقه‌های صالحین کمک شایانی کند بنابراین اگر امروز می‌خواهیم این انقلاب را در برابر این طوفان حفظ کنیم باید جایگاه خود را پیدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها