رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس:

بندرعباس تا قبل از پیروزی انقلاب تبعیدگاه بود/ پزشکان بنگلادشی تا پیش از انقلاب در هرمزگان طبابت می کردند

رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تبعیض طبقاتی در ایران بیداد می کرد، گفت: در زمانی که روستا ها و شهرهای استان هیچ گونه امکاناتی نداشتند، خاندان رژیم پهلوی در جزیره کیش بهترین امکانات و خنک کننده های دنیا را داشتند.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۲۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، پرویز سالاری، رییس شورای شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب بویژه امام شهدا اظهار کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه دانش آموز بودم اما توفیق حضور در راهپیمایی ها و پخش اعلامیه های امام(ره) را داشتم.

رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه دنیا انقلاب ما را انقلاب الکترونیکی نام نهادند، تصریح کرد: امام (ره) از طریق سخنرانی، اعلامیه و نوار توانست مردم را آگاه سازد و در آن زمان نوار کاست از پیشرفته ترین سلاح نرم به شمار می رفت.

سالاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی دارد که قابل شمارش نیست، عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت ایران ۳۵ میلیون نفر بود و ما روزی شش میلیون نفت صادر می کردیم و تمام روستاهای ما فاقد برق و لوله کشی آب بوده و بندرعباس به دلیل نداشتن هیج گونه امکاناتی تبدیل به تبعیدگاه شده بود.
 
هرمزگان تا قبل از انقلاب دانشگاه نداشت
 
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تبعیض طبقاتی در ایران بیداد می کرد،افزود: در زمانی که روستاها و شهرهای استان هیچ گونه امکاناتی نداشتند، خاندان رژیم پهلوی در جزیره کیش بهترین امکانات و خنک کننده های دنیا را داشتند.
 
رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس عنوان کرد: در حال حاضر هرچند که در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم اما تمام روستاهای ما از نعمت آب، برق و تلفن بهره مند هستند و در بحث پزشکی به خود کفایی رسیدیم  در حالی که قبل از انقلاب تمام پزشکان ما از خارج کشور می آمدند و اکثر آنها بنگلادشی و یا هندی بودند.
 
سالاری با بیان اینکه نعمت های زیادی از برکت انقلاب اسلامی به جامعه رسیده است، اظهار کرد: در آن زمان حتی نمی توانستیم نیروگاه های خود را اداره کنیم و نیروهای خارجی با هزینه های گزاف آن را اداره می کردند اما امروزه به فضل انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی توسط مهندسین این مرز و بوم در دنیا ارائه می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب هرمزگان فاقد هر گونه دانشگاه بود، افزود: در حال حاضر جز هفت کشور اول دنیا در حوزه علم هستیم و در بحث نانو، علم و فناوری و حوزه های مختلف رشد کرده ایم.
 
مهمترین دستاورد انقلاب عزت، استقلال و آزادی است
 
رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس تصریح کرد:  آن چیز که امروزه برای ما بیش از هرچیزی ارزشمند بوده قدرت و عزت ایران اسلامی بوده به طوری که در منطقه برای هر کدام از کشورهای خاورمیانه تصمیمی گرفته شود حتما ایران بایدحضور داشته باشد و اظهار نظر کند.
 
سالاری با بیان مهمترین دستاورد انقلاب عزت، استقلال و آزادی بوده که می توانیم خودمان تصمیم گیرنده اداره امور کشور باشیم، عنوان کرد:  در دوران قبل از انقلاب کشورهای مختلف بدون هیچ اجازه ای وارد ایران می شدند و شاه ایران از هیچ چیز خبر نداشت.
 
وی افزود: امروزه در حوزه شهری و استانی نمایندگان مردم که به انتخاب خودشان بوده تصمیم گیری می کنند و در سطح ملی نیز نمایندگان مجلس که آن هم به انتخاب خود مردم بوده تصمیم های مهم کشور را می گیرند.
انقلاب ما به دنیا صادر شده است
 
رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس تصریح کرد: امام خمینی(ره) با احیای اصل ولایت فقیه مردم سالاری دینی را نشان داد و ثابت کرد در چهار جوب دین می توان حکومتی از دل مردم در آورد.
 
سالاری با تاکید بر اینکه همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند: انقلاب ما به جهان صادر شده است، اظهار کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بسیاری از کشورهای آزادی خواه دنیا از ایران الگو گرفته اند و بار دیگر نظام دینی به همراه نظام دموکراسی با یکدیگر عجین شده و یک نقطه بی بدیل برای جوامع است و کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که غفلت از معنویات دینی باعث شده آنها به پوچی برسند.
 
سالاری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در دنیا ایران هراسی راه انداخته اند و در دین اسلام تحریف ایجاد کرده اند؛ که این همت روشنفکران و نخبگان ما را می طلبد که آن انقلاب دینی که امام(ره) برای آن تلاش کرده اند را به جهانیان معرفی کنند تا ان شاالله این حکومت به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی(عج) برسانیم.
 
“هم شیعه هم سنی رهبرشان خمینی” بارزترین شعار بندری ها در تظاهرات
 
وی با بیان اینکه در دوران قبل از نقلاب مرکز علمی ما مدرسه و دانشگاه بود، عنوان کرد: مسجد کوفه و مسجد فاطمیه بندرعباس محل قرار انقلابیون بندرعباسی بود.
 
رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه در زمان انقلاب شیعه و سنی با اتحاد به خیابان ها می آمدند، گفت: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اظهار می کردند که این انقلاب شیعی است و ما برای نشان دادن اتحاد مسلمانان یک روز در محله شیعه نشین و یک روز در محله سنی نشین راهپیمایی می کردیم.
 
سالاری با بیان اینکه ۴۰ درصد استان هرمزگان اهل تسنن می باشند، عنوان کرد: در زمان انقلاب شیعه وسنی با یکدیگر به راهپیمایی می آمدیم و شعارهای نابی مانند «هم شیعه هم سنی رهبرشان خمینی»، «خلیج فارس ایران محل دفن کارتر»(کارتر: رییس جمهور موقت آمریکا) را سر می دادیم.
 
وی با بیان اینکه این انقلاب با ریختن خون جوانان زیادی به دست آمده است، تصریح کرد: همه ما باید از این انقلاب حفاظت کنیم که آرمان های امام(ره) و انقلاب و شهدا ادامه یابد.
 
رییس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس عنوان کرد: همزمان با قم مراسم چهلم آقا مصطفی خمینی در مسجد کوفه بندرعباس برگزار و آقا عباسی با شجاعت تمام بالای منبر رفت و سخنانش را با کلمه اعوذ بالله من شر شاه شروع کرد.
ارسال نظرات