استاندار گیلان:

توسعه پایانه مرزی در دستور کار دولت‌های ایران و آذربایجان است

استاندار گیلان در مراسم تکریم و معارفه فرماندار قدیم و جدید شهرستان آستارا این شهرستان را به واسطه برخورداری از بندر و بارانداز ریلی تأمین‌کننده موادغذایی موردنیاز کشور دانست و گفت: توسعه پایانه مرزی در دستور کار دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرارگرفته و این توسعه به واسطه احداث یک آزادراه مرزی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۵۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جریان مراسم تکریم و معارفه فرماندار قدیم و جدید این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: شهرستان آستارا همه پیش‌نیازهای توسعه و و رونق اقتصادی را دارد که یکی از این پیش‌نیازها، داشتن نیروی انسانی جوان است.

استاندار گیلان شهرستان آستارا را به واسطه برخورداری از بندر و بارانداز ریلی تأمین‌کننده موادغذایی موردنیاز کشور دانست و افزود: توسعه پایانه مرزی در دستور کار دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرارگرفته و این توسعه به واسطه احداث یک آزادراه مرزی صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان راه‌آهن رشت- آستارا را یکی از تصمیم‌های جدی دولت دانست و تصریح کرد: پس از افتتاح راه‌آهن رشت- قزوین با حضور دکتر حسن روحانی، عملیات اجرایی اتصال راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا به راه‌آهن قزوین-رشت نیز آغاز می‌شود.

سالاری وجود قطار در شهرستان آستارا را یک فرصت جدی برای بومیان منطقه دانست و افزود: در کنار بارانداز ریلی آستارا-آستارا ایجاد یک شهرک صنعتی و انبارهای بسته‌بندی و مونتاژ محصولات وارداتی و صادراتی می‌تواند آورده اقتصادی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا را افزایش دهد.

وی با اشاره به سوابق طولانی شهرستان آستارا در تجارت با کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه تصریح کرد: با 24 ساعته شدن گمرک و احداث پایانه مرزی جدید می‌توان مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه را افزایش داد و دولت نیز در شرایط کنونی به افزایش این مبادلات پیش از پیش نیاز دارد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور ضمن‌قدردانی از تلاش‌های 23 ماهه «یونس رنجکش» فرماندار پیشین شهرستان آستارا، «حسن رستم‌زاد» به مدت چهار سال با حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار جدید این شهرستان منصوب و معارفه شد.

بازدید از تالاب بین‌المللی استیل، چگونگی لای‌روبی رودخانه مرزی آستاراچای و تعریض محور مواصلاتی آستارا-اردبیل از دیگر برنامه‌های امروز سفر استاندار گیلان به شهرستان آستارا بود. سالاری این شهرستان را جهت شرکت در شورای اداری به سمت رضوان‌شهر ترک کرد.

انتهای پیام /84007

ارسال نظرات