فرماندار بافق:

افتتاح 71 پروژه در دهه فجر امسال/ برزگراه یزد- بافق افتتاح می شود

محمد زاده‌ رحمانی فرماندار بافق به اشاره به افتتاح بزرگراه یزد- بافق در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت:۷۱ پروژه با اعتبار حدود ۱۴۳ میلیارد تومان امسال در شهرستان بافق به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۰۳۳۲۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد زاده‌ رحمانی صبح امروز(پنج شنبه) در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و ارائه گزارش توانمندی‌های شهرستان بافق اظهار داشت: شهرستان بافق به‌عنوان قدیمی‌ترین شهرستان استان یزد در جنوب شرقی این استان واقع‌شده  و بالاترین نسبت جمعیت شهری به روستایی را در بین سایر شهرستان‌های استان یزد است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرستان بافق، ادامه داد: بافق به شهر آفتاب و نخل معروف است و تنها شهرستان استان یزد است که خرماخیز بوده به‌طوری‌که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نخلستان دارد و با توجه به منابع آبی اش کشت زعفران و پسته نیز دارد.
فرماندار بافق با اشاره به قرار گرفتن 57درصد از معادن فلات ایران در این شهرستان، تاکید کرد: در این شهرستان ۱۹۲ کارگاه فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ کارگاه مربوط به سنگ‌آهن مرکزی و شهرداری هست و ۹۲ کارگاه نیز در حوزه‌های دیگر فعال هستند.
نرخ بیکار در بافق 9/6 درصد می باشد
زاده رحمانی نرخ بیکاری در بافق را 9/6 درصد اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۱۴ هزار ۲۵۰ نفر در کارگاه‌های شهرستان بافق با عنوان کاری مهندس، تکنسین و کارگر مشغول هستند که عمدتاً مربوط به معادن و کارخانه‌ها معدنی می باشند.
وی ادامه داد: بافق به دومین محور گردشگری استان یزد تبدیل‌شده و در سطح کشور نیز به‌عنوان پایلوت کویر نوردی معرفی‌شده است. علاوه بر این بافق با داشتن بوم گردی‌های فعال، هتل‌های و روستا‌های هدف گردشگری دارای جاذبه‌های اکو توریستی فراوانی است.
زاده رحمانی با بیان این‌که بافق شاهراه ریلی کشور است، افزود: پنج راه ریلی کشور از بافق عبور می‌کند همچنین ۳۲ درصد از قطار‌های باری کشور نیز از این شهرستان عبور می‌کند.
این مقام مسئول در خصوص حاشیه های پروژه بزرگراه بافق یزد توضیح داد: پروژه بزرگراه یزد بافق با آسفالت مسافت باقی‌مانده در دهه فجر به اتمام رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۵۳ کیلومتر از جاده بافق خرانق نیز با نصب علائم زیر عبور و مرور قرار می‌گیرد.
زاده رحمانی اشاره کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گندله‌سازی ۵ میلیون تنی سه چاهون، ایجاد صنایع جوار معدنی در جوار معادن آنومالی شمالی و توسعه صنایع جوار معدنی که از قبل فعال بوده‌اند در سال آینده برای هزار نفر در شهرستان بافق شغل ایجاد خواهد شد.
وی با مقایسه توانمندی ها قبل و بعد از انقلاب شهرستان بافق، افزود: اکنون این شهرستان یک بیمارستان تخصصی و نیز یک بیمارستان در حال احداث دارد و همه روستاهای بالای 20خانوار از شبکه برق و آب شرب مناسب برخوردار هستند و دهه فجر امسال 71 پروژه با بودجه بالغ بر 143 میلیارد نیز افتتاح و بهره برداری می شود
انتهای پیام/
ارسال نظرات