خبرهای داغ:
توسط نشر نو؛

ترجمه «داستان‌های خوب برای پسران بلندپرواز» چاپ شد

کتاب «داستان‌های خوب برای پسران بلندپرواز» نوشته بن بروکس با ترجمه معصومه کلاگر توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۱۰۳۵۶۱
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کتاب «داستان‌های خوب برای پسران بلندپرواز» نوشته بن بروکس به‌تازگی با ترجمه معصومه کلاگر توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۸ چاپ شده است.

 

این کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه کوچک من» است که این ناشر چاپ می‌کند و پیش از آن،‌ دو جلد اول و دوم «قصه‌های خوب برای دختران بلندپرواز» از آن منتشر شده است.

نویسنده کتاب پیش رو، زندگی و سرنوشت مردان معروف و نه‌چندان معروف را از گذشته بشر تا امروز گردآوری کرده است. ویژگی مشترک همه این مردان، این است که سعی کردند با شفقت، گذشت و خودباوری دنیا را به جای بهترین تبدیل کنند.

اسامی مردانی که قصه کوتاه زندگی‌شان در این کتاب آمده، به این ترتیب است:

آرتور رَمبو، آیاکِک، احمد حَصیم، اِدی آیکائو، استورمزی،‌ استیو اِروین، استیون اسپیلبرگ،‌ استیون هاوکینگ، اُسکار وایلد، اقبال مسیح، اَلن تیورینگ، اِی‌آی‌وِی‌وِی، ایشیرو هوندا، باتلاقی،‌ باراک اوباما، بالدوین چهارم، بنجامین زِفانیا، بویان اِسلات، بیل گِیتس، پادشاه جورج ششم، پَچ اَدَمز، پِرسی شِلی، پسران مدرسه ایسکا،‌ تامِس ادیسن، تایکا وایتیتی، تِروِر نوآ، تِنزینگ نورگِی، جان تیندِل،‌ جان کارلوس و تامی اسمیت، جان گرین، جان لِنون،‌ جسی آیزنبرگ، جیم هِنسِن، جِیمی آلیور، چسلی "سالی" سالنبرگر، چهار کشیش، خایْمه اِسکالانته، خورخه مونوس، خونو دیاس، دان مَک‌فِرسِن، داینامو، دِرِک رِدموند، دَن کراوس، دَنیل آنتونی، دنیل تمت،‌دنیل رادکلیف، دیوید اتِنْبرا، رالف لورن، راین رلجک، رئیس جوزف، روئال آمنتسن، رولد دال، ریک اُبَری،‌ ریک وان بیک، ژان دومینیک بوبی، سالوادور دالی، سیدارتا گوتاما، شارل فوریه، فابیو چاوس، فرانک اوشن، فردریک داگلس، فیلیپ زیمباردو، کارل لینئوس، کریستوفر پائولینی، کریستین مک‌فیلامی، کن‌ینگ،‌ کنفوسیوس، کیِن مونروی، گالیلئو گالیله، گیلِن رازا، لودویگ وان بتهوون، لویس آرمسترانگ، لویی برِیل،‌ لوییجی چوتّی، لیونل مسی، محمد الطراد، محمدعلی، مرد تانکی، مهاتما گاندی، دکتر نایف المطوع، نلسون ماندلا، نیک ووییچیچ، نیکلاس وینتن، نیکولا تسلا، نیل دگراس تایسن، ودران اسمایلوویچ، ویلیام کامکوامبا، ویلیام مولتن مارستن، وینسنت وان‌گوگ، هاروی میلک، هانس شول، یوجین سِرنِن.

قسمت مربوط به «مرد تانکی» را از این کتاب می‌خوانیم:

در تابستان سال ۱۹۸۹ هزاران دانشجو در سراسر شهر پکن، پایتخت چین، به عنوان اعتراض راهپیمایی می‌کردند. اعتراض آنها به حکومت بیدادگرشان بود. سال‌ها شاهد بودند که ثروتمندان ثروتمندتر و مردم فقیر فقیرتر می‌شوند، در حالی که کسانی که حکومت می‌کردند فقط به فکر خودشان بودند.

با گذشت روزها افراد بیشتر و بیشتری به تظاهرات می‌پیوستند و همه در مکانی به نام میدان تیان‌آنمن جمع می‌شدند. بعضی از آنها اعتصاب غذا کرده بودند. یکی از ستارگان بسیار بزرگ موسیقی پاپ چین در این تظاهرات حضور پیدا کرد تا کنسرت اجرا کند.

حکومت وحشت کرد. سربازانی را به محل تظاهرات فرستاد و به اعتراض‌کنندگان شلیک کردند و شمار زیادی از آنها را کشتند.

روز بعد حکومت تانک‌ها را به خیابان فرستاد تا جلو اعتراض دوباره مردم را بگیرند.

و ناگهان تانک‌ها از حرکت ایستادند.

مردی که پیراهن سفید و شلوار سیاه پوشیده بود در حالی که دو کیسه خرید در دستانش داشت خود را در مقابل تانک جلودار قرار داد. وقتی که تانک خواست راهش را کج کند او هم به همان سمت قدم برداشت و دوباره راه تانک را بست. و این کار همین‌طور ادامه پیدا کرد تا اینکه راننده تانک موتورش را خاموش کرد.

سپس دو مرد با لباس آبی آمدند و آن مرد را با خود بردند. تمام آن اتفاق در عکسی ثبت شد و آن عکس امروزه به یکی از نیرومندترین نمادهای ایستادگی در برابر بی‌عدالتی تبدیل شده است: مردی تنها، که هم در مقابل صفی از تانک‌ها ایستاده است و هم به حکومت ستمگری اعتراض می‌کند که تانک‌ها را به آنجا فرستاده است.

هیچ‌کس نمی‌داند مرد تانکی کیست یا چه بر سر او آمد. بعضی‌ها می‌گویند که دستگیر شد،‌ بعضی دیگر می‌گویند که کشته شد. و گروهی می‌گویند که فرار کرد. هرگز به طور قطع نخواهیم دانست.

این کتاب با ۲۰۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۴ هزار و ۴۰۰ نسخه و قیمت ۳۷ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها